Bildgåta

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

Lars Ödlund skrev:
daniel_s skrev:
Acela skrev:jag har inte nollkoll.. jag trodde att det var så eftersom att dom hade sagt det till mig
...vilket visar hur viktigt det är att inte tro på allt man hör eller läser! T o m det här inlägget kan vara en ren saga!
Saken är ju tex den att en stående längsmonterad rak motor tar i princip dubbelt så stor plats som en motor i V-form, en rak motor skulle aldrig få plats stående på längden i detta motorrum, den skulle ha varit liggande eller tvärsmonterad.

Och ett motorbyte då från en tvärsmonterad till en längsmonterad är det nog ytterst få bussägare som skulle ge sig på, det finns knappast någon anledning.

//Lars
Hur mycket skit som kommer ur hans mun så förvånar det mig inte :lol: .
Verspieder

Inlägg av Verspieder »

Acela skrev:jag har inte nollkoll.. jag trodde att det var så eftersom att dom hade sagt det till mig
Kanske dags att börja insé att dina "idoler" på Busslink inte alltid vet bäst. Antingen drev de med dig, eller så är helt enkelt de verkliga experterna folk som har kollektivtrafiken som ett intresse, och inte bara arbete. Dvs de äldre personerna som håller till på sådana här forum.

Som tidigare nämts: Man ska inte direkt tro på på allt man hör eller läser. Man kan inte vara odelat positiv till alla Volvobussar samt alla människor med sköldpaddor på arbetskläderna, och samtidigt dissa alla andra människor inom branchen. Det finns många här på ss-forum som kan mer än både dig och mig. Det är bara att svälja stoltheten och acceptera.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Verspieder skrev:Kanske dags att börja insé att dina "idoler" på Busslink inte alltid vet bäst. Antingen drev de med dig, eller så är helt enkelt de verkliga experterna folk som har kollektivtrafiken som ett intresse, och inte bara arbete. Dvs de äldre personerna som håller till på sådana här forum.
För det har ju aldrig hänt att någon yngre person har bättre kunskaper än nån äldre? :)

Annars håller jag helt med dig med flera om det här med källkritik.
Acela

Inlägg av Acela »

Verspieder skrev:
Kanske dags att börja insé att dina "idoler" på Busslink inte alltid vet bäst. Antingen drev de med dig, eller så är helt enkelt de verkliga experterna folk som har kollektivtrafiken som ett intresse, och inte bara arbete. Dvs de äldre personerna som håller till på sådana här forum.

Som tidigare nämts: Man ska inte direkt tro på på allt man hör eller läser. Man kan inte vara odelat positiv till alla Volvobussar samt alla människor med sköldpaddor på arbetskläderna, och samtidigt dissa alla andra människor inom branchen. Det finns många här på ss-forum som kan mer än både dig och mig. Det är bara att svälja stoltheten och acceptera.
jo det vet jag, men eftersom att dom var mekaniker trodde jag att dom visste vad dom pratade om.

Det är samma sak när jag besökte horsberg, ungefär runt år 2002. Då hade första å sista hjulen radialdäck eller vad det heter, och mittaxel drivdäck, dvs grova mönster. Då frågade jag en kille på verkstaden varför dom gjort så. Det gällde Omnicity led. Då sade han att dom är mitthjulsdrivna. Då förståd jag att han kanjag inte lyssna på mer.. Å det var fler saker han hade fel på.. Sen sa massa förare på Hb att han kan man inte lyssna på.. Menjag trodde för en gångsskull att nån Busslink mekaniker hade rätt, men så var icke fallet denna gång heller
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela

Inlägg av Acela »

mats skrev:
Verspieder skrev:Kanske dags att börja insé att dina "idoler" på Busslink inte alltid vet bäst. Antingen drev de med dig, eller så är helt enkelt de verkliga experterna folk som har kollektivtrafiken som ett intresse, och inte bara arbete. Dvs de äldre personerna som håller till på sådana här forum.
För det har ju aldrig hänt att någon yngre person har bättre kunskaper än nån äldre? :)

Annars håller jag helt med dig med flera om det här med källkritik.
var inte så säker på att det är så.. Visst är det oftast till 99.9 % säkerhet att äldre vet bättre än yngre. Men det finns undantag, å det är jag säker på.. Då är jag inte nått av dessa undantag, då jag har en jäkla massa att lära mig
Acela

Inlägg av Acela »

adtranz skrev:
Lars Ödlund skrev:
daniel_s skrev: ...vilket visar hur viktigt det är att inte tro på allt man hör eller läser! T o m det här inlägget kan vara en ren saga!
Saken är ju tex den att en stående längsmonterad rak motor tar i princip dubbelt så stor plats som en motor i V-form, en rak motor skulle aldrig få plats stående på längden i detta motorrum, den skulle ha varit liggande eller tvärsmonterad.

Och ett motorbyte då från en tvärsmonterad till en längsmonterad är det nog ytterst få bussägare som skulle ge sig på, det finns knappast någon anledning.

//Lars
Rodi!!!.. Passa dig riktigt noga säger jag bara, Passa dig
Joohan

Inlägg av Joohan »

"Rodi!!!.. Passa dig riktigt noga säger jag bara, Passa dig"

Skojar du?
Användarens profilbild
Stefan Widén

En liten vädjan...

Inlägg av Stefan Widén »

Acela skrev:
adtranz skrev:
daniel_s skrev: ...vilket visar hur viktigt det är att inte tro på allt man hör eller läser! T o m det här inlägget kan vara en ren saga!

Rodi!!!.. Passa dig riktigt noga säger jag bara, Passa dig

Jag tycker det är tåkigt när en bildgåta slutar i dessa rader. För alla som vart på forumet vet ju att det ibland har förekommit en hel del inlägg som inte alltid kanske vart så genomtänkta.
Men ... våra juniorer är så... och har alltid vart så.... skillnaden nu med forumet är att de lättare kan komma till tals för en större publik. För de som nu tycker att vissa inlägg eller personer inte är så lyckade i något avseende så hjälp junioren så han lär sig..med saklig information. Det är Vi som "vuxna " ..."skyldiga" att göra. I en del fall kan man skriva ett PM direkt om man har en hjälpande hand. Vi får aldrig trycka ned någon, på det sätt som givits uttryck för i denna tråd.

Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

Ja. Sorry ifall man tog i lite. Men att Jim pratar nonsens är väl inget nytt direkt, man kan alltid ta det han skriver med ett par omnilinkar salt :?

O du Jim. Du och jag kan väl ta det dära utanför forumet. Nån dag ?
Acela

Inlägg av Acela »

adtranz skrev:Ja. Sorry ifall man tog i lite. Men att Jim pratar nonsens är väl inget nytt direkt, man kan alltid ta det han skriver med ett par omnilinkar salt :?

O du Jim. Du och jag kan väl ta det dära utanför forumet. Nån dag ?
God jul på dig med
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Slutet gott - allting gott.
Tråden är avslutad.

Jourmaster :idea:
Jourhavande forummoderator.