Lägg märke till den trevliga golvbeläggningen. Hade det varit i Sverige så hade det varit asfalt eller i bästa fall de otroligt trista betongplattorna som finns överallt.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det tror jag inte på. Jag känner inte till en enda inomhusstation som har asfalt eller betongplattor som golvbeläggning. Snarare är det i regel precis sådan beläggning som på bilden, exempelvis vid Liljeholmen och Stockholm S.Olle skrev:Lägg märke till den trevliga golvbeläggningen. Hade det varit i Sverige så hade det varit asfalt eller i bästa fall de otroligt trista betongplattorna som finns överallt.
Nä, du har nog rätt i det. Jag var kanske lite för sarkastisk. Det är nog mera utomhusmiljöerna som har de trista asfalts- och betongstensbeläggningarna. Rätt ska vara rätt.daniel_s skrev:Det tror jag inte på. Jag känner inte till en enda inomhusstation som har asfalt eller betongplattor som golvbeläggning. Snarare är det i regel precis sådan beläggning som på bilden, exempelvis vid Liljeholmen och Stockholm S.Olle skrev:Lägg märke till den trevliga golvbeläggningen. Hade det varit i Sverige så hade det varit asfalt eller i bästa fall de otroligt trista betongplattorna som finns överallt.
(Ja, jag vet att det är asfalt vid Stockholm C, men det är knappast inomhus.)
Fast du har naturligtvis ändå rätt om man lyfter blicken lite. Det är inte bara tråkig golvbeläggning på t ex Stockholm C, Slussen (SB) och Helsingborg C, utan en förfärlig miljö överhuvudtaget. Det behövs mer än ett tak för att man ska känna sig inomhus! Tycker att de har lyckats bra vid Liljeholmen. Mer sånt!Olle skrev:Nä, du har nog rätt i det. Jag var kanske lite för sarkastisk. Det är nog mera utomhusmiljöerna som har de trista asfalts- och betongstensbeläggningarna. Rätt ska vara rätt..