Barks SL-bildgåtor
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Medborgarplatsen?
Sådana här golvbrunnsgaller fanns det förr i långa rader på perrongerna! Det var på den tiden man först strödde ut ett vitt pulver på golvet och sedan gick man med en tjock slang och spolade golvet så det blev rent! Resenärer fick se upp för slangen och för vattenstrålen!
Numera är det en liten maskin som någon går eller åker runt med! Tristare tycker jag! Men någon enstaka gång så spolas väl perongerna numera också!
Sådana här golvbrunnsgaller fanns det förr i långa rader på perrongerna! Det var på den tiden man först strödde ut ett vitt pulver på golvet och sedan gick man med en tjock slang och spolade golvet så det blev rent! Resenärer fick se upp för slangen och för vattenstrålen!
Numera är det en liten maskin som någon går eller åker runt med! Tristare tycker jag! Men någon enstaka gång så spolas väl perongerna numera också!
Jajamensan!LÅ1 skrev:Medborgarplatsen?

Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Då tar vi väl en till när farten är uppe: Här är något som tydligen används ofta:

(För fotograferna: En kanske för stark dos av brusreduceraren Neat Image har använts. Kanske en ledtråd?)

(För fotograferna: En kanske för stark dos av brusreduceraren Neat Image har använts. Kanske en ledtråd?)
Blir det lättare med en större bit? Kanske inte, men försöka duger:

Nej... Men du är i rätt zon (Det zonsystem som fanns innan det nuvarande alltså. X1.)daniel_s skrev:Är det dörren i spårväggen på T-centralen månntro?
Nej (finns det ens vitt kakel där?). Det är lika bra att jag tar nästa bild (har 2-3 kvar).Kantorn skrev:Slussen?
Facit: Rådmansgatan, uppgång Sveavägen 53, södra trappan.
Någon som vet vad skåpet innehåller? Min gissning är att det har med städning/spolning att göra.
Mnjae... Den här var ungefär stor som ett brandskåp. Fast kungen kanske är vigare än man tror?NerdBoy skrev:Typisk så kallad kungsdörr.bark skrev:Någon som vet vad skåpet innehåller? Min gissning är att det har med städning/spolning att göra.
Halvgardering?Sparkfot skrev:Skanstull eller T-centralen?

Skanstull är fel! Och så skulle det ju vara snyggt med en precisering...Sparkfot skrev:jag säger Skanstull! I annat fall är det ju Tce.
Rätt station. Fel plats.Sparkfot skrev:T-centralens plattform vid spår 3-4?
Nu är det inte många ställen kvar... Den upmärksamme hade kunnat notera ett visst blåstick i skuggorna. De kommer av att väggar och tak i närheten är intensivblå. Platsen är vid T-centralen tub 3, botten av rulltrappan upp mot Vasagatan.Sparkfot skrev:T-centralens plattform vid spår 1-2?bark skrev:Rätt station. Fel plats.Sparkfot skrev:T-centralens plattform vid spår 3-4?

Senast redigerad av bark den tisdag 19 december 2006 21:38, redigerad totalt 1 gånger.