x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
-
Nu är det ju så att man lånar ut vagnar till varandra så det skulle inte gå i praktiken. Den idén tycker jag f.ö är ganska korkad just pga av den anledningen. Nej, jag tycker att vagnarna ser bra ut som dom gör. Reklam på dom i några månader är en kul ide men det får inte bli permanent.Mikael Karlsson skrev:Tunnelbanetågen skulle bli väldigt fina med lite färg på sig. Tänk gröna linjen med gröna vagnar, och röda linjen med röda vagnar. Och förstås blåa linjen med blåa vagnar.
Mikael
-
Tycker det verkar vara så svårt när någon påpekar att man kan flytta på vagnar mellan de olika t-banorna. Så något större problem torde det väl inte vara. Och om det kommer ett rött tåg på grön linje är nog ingen som bryr sig om. Stockholmarna verkar vara duktiga på att åka kollektivt med tanke på att många fordon i spårtrafiken saknar både linjenummer och destination då och dåM224 skrev:Nu är det ju så att man lånar ut vagnar till varandra så det skulle inte gå i praktiken. Den idén tycker jag f.ö är ganska korkad just pga av den anledningen. Nej, jag tycker att vagnarna ser bra ut som dom gör. Reklam på dom i några månader är en kul ide men det får inte bli permanent.Mikael Karlsson skrev:Tunnelbanetågen skulle bli väldigt fina med lite färg på sig. Tänk gröna linjen med gröna vagnar, och röda linjen med röda vagnar. Och förstås blåa linjen med blåa vagnar.
Mikael
Man skulle kanske måla tunnelbanetågen i SL:s bussröda färg så man fick en riktig enhetsfärg som ett riktigt länstrafikbolag

-
Det "greppar" väl synet till passagerarna...
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Idag fick jag också vagnen på bild, dock är jag inte helt nöjd med resultatet.

Bifogar även den andra..

Mer på hemsidan..
//BM

Bifogar även den andra..

Mer på hemsidan..
//BM
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Såg det oxå men orkade inte ändra inlägget.Johan Eriksson skrev:Jo då: http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=17516