x

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Johan Eriksson

x

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den tisdag 21 juni 2011 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Intressant, ingen som vet vilken vagn det rör sig om?
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Vem blir först med att publicera bilder på den rosa C20 här på forumet?

Det brukar väl vara en vanlig fråga när ett "nytt" reklamtåg annonseras!
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Tunnelbanetågen skulle bli väldigt fina med lite färg på sig. Tänk gröna linjen med gröna vagnar, och röda linjen med röda vagnar. Och förstås blåa linjen med blåa vagnar.

Mikael
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Mikael Karlsson skrev:Tunnelbanetågen skulle bli väldigt fina med lite färg på sig. Tänk gröna linjen med gröna vagnar, och röda linjen med röda vagnar. Och förstås blåa linjen med blåa vagnar.

Mikael
Nu är det ju så att man lånar ut vagnar till varandra så det skulle inte gå i praktiken. Den idén tycker jag f.ö är ganska korkad just pga av den anledningen. Nej, jag tycker att vagnarna ser bra ut som dom gör. Reklam på dom i några månader är en kul ide men det får inte bli permanent.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Jag såg vagnen i morse vid Skanstull fast den gick som V1:a norrut så jag kunde dessvärre inte se dens nummer. :x
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Råkade faktiskt åka med vagnen i dag! (På väg från tandläkaren!) 2205 stod det på den!
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

M224 skrev:
Mikael Karlsson skrev:Tunnelbanetågen skulle bli väldigt fina med lite färg på sig. Tänk gröna linjen med gröna vagnar, och röda linjen med röda vagnar. Och förstås blåa linjen med blåa vagnar.

Mikael
Nu är det ju så att man lånar ut vagnar till varandra så det skulle inte gå i praktiken. Den idén tycker jag f.ö är ganska korkad just pga av den anledningen. Nej, jag tycker att vagnarna ser bra ut som dom gör. Reklam på dom i några månader är en kul ide men det får inte bli permanent.
Tycker det verkar vara så svårt när någon påpekar att man kan flytta på vagnar mellan de olika t-banorna. Så något större problem torde det väl inte vara. Och om det kommer ett rött tåg på grön linje är nog ingen som bryr sig om. Stockholmarna verkar vara duktiga på att åka kollektivt med tanke på att många fordon i spårtrafiken saknar både linjenummer och destination då och då

Man skulle kanske måla tunnelbanetågen i SL:s bussröda färg så man fick en riktig enhetsfärg som ett riktigt länstrafikbolag :P
tjatte

Inlägg av tjatte »

varför inte ta SL:s bussBLÅA färg istället? aaah ett dilemma i detta färgsammansurium..... följ den spännande fortsättningen... :roll:
Användarens profilbild
mela
Kontakt:

Inlägg av mela »

Vagn 2205 i Skarpnäck nu på eftermiddagen

/ Melker

Bild

Bild
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den tisdag 21 juni 2011 23:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Det "greppar" väl synet till passagerarna...
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Idag fick jag också vagnen på bild, dock är jag inte helt nöjd med resultatet.

Bild

Bifogar även den andra..

Bild

Mer på hemsidan..
//BM
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Bussmicke skrev:Idag fick jag också vagnen på bild, dock är jag inte helt nöjd med resultatet.

Bild

Bifogar även den andra..

Bild

Mer på hemsidan..
//BM
Hoppas du inte blir tokig nu, men bilderna är helt sneda. Kolla husen i bakgrunden. Annars var dom mycket trevliga.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Nu finns åter en ny reklam vagn: 2202 är täckt av Interflora reklam, sågs idag som V3:a mot Vby vid Odp. Ut å jaga!
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den tisdag 21 juni 2011 23:40, redigerad totalt 1 gånger.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Såg det oxå men orkade inte ändra inlägget. :wink:
Skriv svar