NerdBoys "då"- och nu-bilder
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
Fantastiskt roliga bilder.
Att man kunde göra på detta sätt med moderna bildbehandlingsprogram visste jag förstås (en bild ljuger mer än 1000 ord), men jag har aldrig sett det utföras på detta sätt förut.
Om man skulle önska sig något för egen del (det är ju snart jul) så vore det väl att få se en A32 eller en Regio Citadis (helst båda) inklistrade på Lidingöbanan. Då skulle man ha någonting att drömma kring.
Men jag äger inte ens någon Photoshoplicens, än mindre vet jag hur man använder programmet.....
Mvh.
Björn
Att man kunde göra på detta sätt med moderna bildbehandlingsprogram visste jag förstås (en bild ljuger mer än 1000 ord), men jag har aldrig sett det utföras på detta sätt förut.
Om man skulle önska sig något för egen del (det är ju snart jul) så vore det väl att få se en A32 eller en Regio Citadis (helst båda) inklistrade på Lidingöbanan. Då skulle man ha någonting att drömma kring.
Men jag äger inte ens någon Photoshoplicens, än mindre vet jag hur man använder programmet.....
Mvh.
Björn
Nej, och ändå är det väldigt enkelt att gå dit. Tio minuter promenad från Stockholms södra om man inte har bråttom.kildor skrev:Härliga bilder! Inte så ofta man ser Årstabroarna i den här vinkeln![]()
Här är förresten en liten panoramabild som jag lekte ihop medan jag väntade på tågen. (Om den inte ser så bred ut så går det säkert att "zooma in" i browsern.)
Doh!kildor skrev:Hittar en liten miss - byggarbetsbron mellan broarna fanns nog inte i "då-tiden"...

(Ursäkta att svaret dröjde, jag började svara igår men annat kom mellan.)Björn Ehnberg skrev:Fantastiskt roliga bilder.
Det är faktiskt inte så avancerat som det ser ut, det handlar mest om att öva lite och ha tålamod nog att göra om det som man i efterhand ser blir tokigt.

En A32 på Lidingöbanan vore en kul idé, som en nu och "sedan"-bild att följa upp då och "nu"-bilderna med. Fast jag har tyvärr inga lämpliga bilder att börja med så jag måste ut och ta nya, och jag är lite upptagen mitt på dagarna när ljuset är hyfsat... Jag återkommer i ärendet!

-
-
Och Älmsta ser inte ut att vara värt ett besökNerdBoy skrev:Här finns en samling: http://www.retroglobe.com/boring_postcards/
Det enda kortet från Vaxholm föreställer självklart mitt bostadsområde.

http://www.retroglobe.com/boring_postca ... kortID=372
Det är i Ormsta, och båda halvorna är tagna samtidigt 9/5 2006. BLJ 5 "Thor" har nyss gjort rundgång och kommer att avgå mot Stockholms Östra inom en minut, nu när det mötande tåget har kommit ur vägen.Verspieder skrev:Underbart! Mer "nya grepp"!
Vilken station är detta, och vet du när respektive bildhalva är tagen?
-
- Ulrik Berggren
- Kontakt: