Innan resan frågade jag några forummedlem om de ville följa med mig, men alla tackade nej, så det fick bli jag och den trevliga föraren som körde.

Här kommer tj3700 in till hpl. Frescati för att plocka upp mig.

Vid Lindholmen är det frånkoppling. Första halvan ska fortsätta till Kårsta medan dem bakre vänder och kör som pt501 (första tåget) tillbaka till Stockholm Ö.

Vid Kårsta har vi några plus i kanten vilke betyder att jag får lite extra tid på att fota tåget. Nu kanske syns det inte så bra, men jag skyltade faktiskt om destinationen till nr 17 på rullen, dvs Rimbo.

Så är man redo för avgång här i Kårsta.

Lite mer "stationsmiljö".

Och nu är det dags! Dags för avgång! Utfartsignal 271 visar grönt och vårt resan mot Stockholm Ö börjar!

Vid Lindholmen gick nånting verkligen snett i signlarna för den visade dubbel grön-röd-dubbel grön-röd, dvs ändrade färgen/kombinationen runt varannan sekund. Så fick man ropa snabbt till Tågex och fråga vad i helv*te det pågår...
Sen packade jag undan kameran för resten av sträcka ingår inte riktigt i denna reportage. Jag vill passa på och tacka Roslagståg för plocka upp mig vid Frescati och låta mig åka tjänstetåg upp till Kårsta.
/Yujin