Får väl testa Er lite med bilder från förarplatsvy, kanske blir andra vyer med i sinom tid.
Det är förövrigt ingen idé att kolla Egenskaperna på bilden då filnamnet inte ger ledtråd.
Nu till Test 1:
Var befinner jag mig, i vilken riktning och vilken linje/vilka linjer passerar här??
Harald skrev:Kombinationen 40-tavla och signalsträcka börjar.
Jo, den var rätt enkel.
Anmälan ligger där för signalen som är säckad längre fram i bild. För folk som inte vet så sitter det AF-skyltar där arbetsfordon måste ringa till TLX och anmäla sin passering innan skylten, detta för att säkerställa signalsäkerheten.
Hjortron skrev:
Jag tror ingen kommer lista ut dendär
Men ja drar till med Domkyrkan mot Grönsakstorget, så det blir L 1,2,6,9,11,13
Fel, dock är du på rätt sida av älven.
Med tanke på att jag sitter på förarplats så svänger rälen till vänster just där i bilden, finns en växelkontrollsignal en bit framför vagnen också.
Hjortron skrev:Hur många linjer hade jag rätt på då?
L2, L6 och L13 har du rätt på.
TonyM skrev:Asfalt utan fogrand, vänsterkurva och växelkontrollsignal efter?
Allén i riktning mot Järntorget, följaktligen 1, 3, 6, 9, 11
En halvvild gissning då....
//Tony
Rätt tänkt men där svänger inte spåret förräns efter v-kontrollsignalen, dock har du en linje rätt: L6
Nu börjar Ni ringa in platsen. Den var tydligen svår denna men Ni har fått ett par ledtrådar till genom att få fram ett tre av linjerna som passerar där
Hjortron skrev:Hur många linjer hade jag rätt på då?
L2, L6 och L13 har du rätt på.
TonyM skrev:Asfalt utan fogrand, vänsterkurva och växelkontrollsignal efter?
Allén i riktning mot Järntorget, följaktligen 1, 3, 6, 9, 11
En halvvild gissning då....
//Tony
Rätt tänkt men där svänger inte spåret förräns efter v-kontrollsignalen, dock har du en linje rätt: L6
Nu börjar Ni ringa in platsen. Den var tydligen svår denna men Ni har fått ett par ledtrådar till genom att få fram ett par av linjerna som passerar där
Södra vägen borde väl vara något liknande, men där är väl högerkurva
Sahlgrenskaslingan ligger också i högerkurva
Chalmers har betong, Korsvägen likaså (där är det väl till och med edilon?) Ullevi Södra ligger i gräs, Järntorget och grönsakstorget är ratade. Brunnsparken ligger möjligen södra hamn rätt till, men eftersom det är samma linjer där som på Gt så nej, samma sak för kvarnbron Olivedalsgatan och Linnéplatsen har ej Växelkontrollsignaler