En liten fråga, visst går bara Djungelvagnen på L5 och L10?? Enligt tidtabellen så är det ju så, då frågar man sig varför det står L11 på vagnens sidolinjenr? Har föraren vevat för långt?
Kan vem som helst byta Linjenr på pedalvagnarna? Nu vet ja att ingen avslöjar hur man gör för de e inte så värst bra.. Men ja trodde föraren hade nån vev för o byta..
Är det 708an som BussMicke har på sina Djungelvagnsbilder?
Som jag förstår det, efter några månader här på forumet, där ja fått in mycket fakta så tycker jag de e lite konstigt om det nu är så att det är 708an på BM:s bilder..
Djungelvagnen är ju en PLC vagn, och om mittendörren ska fungera så ska väll den främre vagnen oxå vara en PLC vagn? Eller är det jag som är ute o cycklar? Om det är som på Runes bild så ska det inte ha någon betydelse..
Numer spelar det ingen roll om det är paralleldörrar eller inte, alla kan gå kopplade med varandra oavsett vagnsmoddel (M28/29) och man kan ha M28 utan paralleldörrar som förstavagn och M29 med paralleldörrar.
Och går dom kopplade så kallas det multippelkopplade, "multade".
Har de som är ansvariga för rangering några direktiv vad gäller hur vagnarna ska kopplas? Alltså ska t.ex. M28:or främst kopplas som släp eller liknande?
Det som finns är ett "önskemål" att M29 skall gå som förstavagn då myntapparaten finns på förstavagnen.
Detta är dock inget krav så vagnar kopplas så som det passar, man slår inte isär vagnsätt i onödan utan försöker så långt som möjligt hålla tvåvagnstågen som dom är.
Hjortron skrev:Otroligt fina bilder både av Bussmicke och Rune
Är det 708an som BussMicke har på sina Djungelvagnsbilder?
Som jag förstår det, efter några månader här på forumet, där ja fått in mycket fakta så tycker jag de e lite konstigt om det nu är så att det är 708an på BM:s bilder..
Djungelvagnen är ju en PLC vagn, och om mittendörren ska fungera så ska väll den främre vagnen oxå vara en PLC vagn? Eller är det jag som är ute o cycklar? Om det är som på Runes bild så ska det inte ha någon betydelse..