M32 omlopp?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Exakt, Västtrafiks resvägsundersökning pågår just nu.Hjortron skrev:De ja inte förstår e vad du ska göra André.. Ska du intervjua passagerare på Spårvagnarna?
Vi intervjuar resenärer på spårvagnar, bussar, färjor och tåg.
Min tanke var att be om tjänster på de omlopp som trafikeras av M32.
Dock är vi i princip klara med spårvagnara nu,
även om det återstår vissa turer som måste "göras om".
- Pwer med ölmagen
Körde 32á på linje 6 i fredags och hade en sådan där intervjuare med på vagnen.André skrev:Exakt, Västtrafiks resvägsundersökning pågår just nu.Hjortron skrev:De ja inte förstår e vad du ska göra André.. Ska du intervjua passagerare på Spårvagnarna?
Vi intervjuar resenärer på spårvagnar, bussar, färjor och tåg.
Min tanke var att be om tjänster på de omlopp som trafikeras av M32.
Dock är vi i princip klara med spårvagnara nu,
även om det återstår vissa turer som måste "göras om".
Perra-Spårvagnsförare!
-
.
Låter man 8:an och 7:an byta sträckning lär det plötsligt krylla av pedalåttor i Göteborg. Det slår ju aldrig fel på det att man ser en pedalsjua när man är i stan. Väldigt få M31 på den linjen faktiskt. Jag undrar när Sirio kommer till linje 7.
Satsa på Spårvägarna
Sirio på L7 har redan varit såLåter man 8:an och 7:an byta sträckning lär det plötsligt krylla av pedalåttor i Göteborg. Det slår ju aldrig fel på det att man ser en pedalsjua när man är i stan. Väldigt få M31 på den linjen faktiskt. Jag undrar när Sirio kommer till linje 7.

http://www.lelleme.se/index.spv.1.1.M32k.htm
-
.
Okay... Funderar på om Sirion då har trafikerat alla linjer...
Jag kan dock inte minnas att jag sett någon Sirio på 10:ans linje, eller numera nedlagda 14. Varken på bild eller i verkligheten. Är det möjligen de enda linjer som varit utan Sirio helt?
Jag kan dock inte minnas att jag sett någon Sirio på 10:ans linje, eller numera nedlagda 14. Varken på bild eller i verkligheten. Är det möjligen de enda linjer som varit utan Sirio helt?
Satsa på Spårvägarna
Re: .
Ringliniens linje 12 har nog inte körts med sirio heller?Stefan_Brännström skrev:Okay... Funderar på om Sirion då har trafikerat alla linjer...

Du har alldeles rätt, M32 har i dagsläget inte snurrat på L2 eller L10, Vi hann knappt sätta ut någon M32 i trafik innan man la ner L14 och startade upp L2 igenHjortron skrev:Det är väll L10 och L2 som inte körts med Sirio än.. Dock vad jag minns så var M32 401 skyltad som en L2 när den kom till Göteborg
-
.
Okay, men här måste ju förklaringen vara att man helst sätter in Sirion i omlopp som går över flera linjer.
L2 och L10 har ju (vilket vi kom fram till i en annan tråd) inga gemensamma ändhållplatser med någon annan linje, så sätter man in Sirion på en av dessa linjer, måste man m.a.o. köra den mellan två olika ändhållplatser för att byta linje. Kan tänka mig att det inte tilltalar, utan att man då hellre låter dessa linjer behålla sina vagnar dagen ut?
L2 och L10 har ju (vilket vi kom fram till i en annan tråd) inga gemensamma ändhållplatser med någon annan linje, så sätter man in Sirion på en av dessa linjer, måste man m.a.o. köra den mellan två olika ändhållplatser för att byta linje. Kan tänka mig att det inte tilltalar, utan att man då hellre låter dessa linjer behålla sina vagnar dagen ut?
Satsa på Spårvägarna
-
.
Slagpåse: Har Sirio körts på L13 i omlopp med L2 då?
Minns att någon här i somras fotograferade en vagn, först som L7 och sedan som L13 när den bytt linje.
Har för mig att dessa linjer ingick i ett omlopp, kanske bytte L7 till L13 på Marklandsgatan, samtidigt som en ny L7 kom åkandes från Majornas Vagnhall och lade sig strax efter?
Minns att någon här i somras fotograferade en vagn, först som L7 och sedan som L13 när den bytt linje.
Har för mig att dessa linjer ingick i ett omlopp, kanske bytte L7 till L13 på Marklandsgatan, samtidigt som en ny L7 kom åkandes från Majornas Vagnhall och lade sig strax efter?
Satsa på Spårvägarna
Re: .
M32 på L13 finns varje lör/söndag men inte kopplad med L2.Stefan_Brännström skrev:Slagpåse: Har Sirio körts på L13 i omlopp med L2 då?
Inte så konstigt då Vi körde L7 Bergsjön till Linnéplatsen via Sahlgrenska där den gick kopplad med L13 till Sahlgrenska via Annedal/Skånegatan och åter.Stefan_Brännström skrev:Minns att någon här i somras fotograferade en vagn, först som L7 och sedan som L13 när den bytt linje.
Detta skedde ihop med spårarbetet mellan Botaniska Trädgården/Marklandsgatan med ersättningsbussar på sträckan Linnéplatsen/Marklandsgatan. L7 var indragen Sahlgrenska/Opaltorget men L3 ersatte L7 från Marklandsgatan/Opaltorget.Stefan_Brännström skrev:Har för mig att dessa linjer ingick i ett omlopp, kanske bytte L7 till L13 på Marklandsgatan, samtidigt som en ny L7 kom åkandes från Majornas Vagnhall och lade sig strax efter?
-
Just det
Jag hade i minnet att omloppet L7 - L13 var logisk när jag tittade på dom bilderna i somras, men kunde inte riktigt minnas varför jag tyckt det var logiskt.
Vilket spårområde sätter ni tänderna i sommaren 2007 förresten?
Vilket spårområde sätter ni tänderna i sommaren 2007 förresten?
Satsa på Spårvägarna