Vad gjorde...

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Vad gjorde...

Inlägg av Bussmicke »

Vad gjorde ni igår?
Själv roade jag mig med truckkörning 7-18
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Hagrido
Kontakt:

Inlägg av Hagrido »

Jag tog en del fina vårbilder...
http://lkc10.1337even.nu/hagrido/var
där finns dom :)
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Tvättade, polishade och vaxade båten, sedan jobbade jag 13-21.
Men det var lugnt på jobbet, då vårvinterns influensor och galna magsjukor gått över och redan skördat sina offer.
Detta lugn ägnades åt en del administrativt tråkigt jobb samt en del surfande.

Bj.
Användarens profilbild
KSE

Inlägg av KSE »

Körde tåg på PC. Demonstrerade Auran Trainz på MJ Marknad i Köping för att vara exakt.
/Kenny
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Jag var hemma till 14:00 då jag åkte till Neglinge och var reserv 14:00-15:41... därefter åkte jag tåg till 21:10 (med lite raster såklart). Sen skrev jag i forum.
Bantekniker
Yngve
Kontakt:

Inlägg av Yngve »

Bobjörk skrev:Jag var hemma till 14:00 då jag åkte till Neglinge och var reserv 14:00-15:41....
Hva i allverden kan gjøre som reserve i 1t41?? Er dette kun for å fylle opp et dagsverk?

Selv gikk jeg i skogen med min gamle far..

Y
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Yngve skrev:
Bobjörk skrev:Jag var hemma till 14:00 då jag åkte till Neglinge och var reserv 14:00-15:41....
Hva i allverden kan gjøre som reserve i 1t41?? Er dette kun for å fylle opp et dagsverk?

Y
Ja, säg det... men sen 15:41-21:10 jobbade jag...
Bantekniker
Anders Norén

Inlägg av Anders Norén »

Jag lärde mig att potatisgratäng bäst görs på färsk grädde, inte djupfryst som jag testade. Den smakar OK, men ser lite konstig ut eftersom fryst grädde skär sig.

Vidare lärde jag mig att jag kan ta samma höga H som Jussi Björling i "O helga natt", åtminstone när jag inte vet att det är en så hög ton.

Man måste lära sig något nytt varje dag.

Anders
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Jag lunkade runt 4km i skogarna kring Sandvik, Sörmland. (Usch, för kortdistans, inget för oss som springer sakta. :) )

Sen körde jag hem mot Stockholm (Givetvis med grön skylt där bak och morsan i framsätet, körkortet kommer inte förrän 2/6 (hoppas jag...) ), fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen :) .

Sen en tupplur resten av dan, alltid trevligt.
/Jocke
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Re: Vad gjorde...

Inlägg av Ulrik Berggren »

Bussmicke skrev:Vad gjorde ni igår?
Själv roade jag mig med truckkörning 7-18
Tog mig en vårspatserare på Helgö, dit jag tog mig genom att begagna följande linjer; 172,702,vv-färja,303,309. Hem åkte jag från Sandudden hpl;309,177,17,p-tåg. En härlig dag var det, men lite kallt i Mälarvattnet (jag kände efter med foten... :) )
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Wansölin skrev: Sen körde jag hem mot Stockholm (Givetvis med grön skylt där bak och morsan i framsätet, körkortet kommer inte förrän 2/6 (hoppas jag...) ),
Jaså, du har så kort tid kvar... själv skickar jag in ansökan om körkortstillstånd idag...
Wansölin skrev: ... fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen :) .
Är det Forden eller Volvon som är så dålig och vad har du gjort?
Wansölin skrev:Sen en tupplur resten av dagen
Latmask!
Bantekniker
Jocke
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Bobjörk skrev:
Wansölin skrev: ... fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen :) .
Morsans Ford.
För den som aldrig varit med om en orienteringstävling kan vi berätta att parkering oftast sker på ett blött gärde, varifrån bilarna sedan inte kommer utan hjälp av den lokale bonden och hans traktor... Nåja, mitt på detta gärde hade nyss omnämda bonde grävt ett dike (eller snarare en liten fåra). Detta dike såg jag inte utan hade fullt upp med att följa P-vakternas viftande, diket var tillräckligt grunt för att bilen skulle kunnar köra över, men den studsade lite, och lustigt ljud hördes. Sen satt vi en bra stund och funderade på varför folk pekade på vår bil. När vi klev ur upptäckte vi att den bakre "stötfångaren" hade gått av och hängde ner. Detta reparerades på plats med silvertejp.
/Jocke
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Jocke skrev:
Bobjörk skrev:
Morsans Ford.
För den som aldrig varit med om en orienteringstävling kan vi berätta att parkering oftast sker på ett blött gärde, varifrån bilarna sedan inte kommer utan hjälp av den lokale bonden och hans traktor... Nåja, mitt på detta gärde hade nyss omnämda bonde grävt ett dike (eller snarare en liten fåra). Detta dike såg jag inte utan hade fullt upp med att följa P-vakternas viftande, diket var tillräckligt grunt för att bilen skulle kunnar köra över, men den studsade lite, och lustigt ljud hördes. Sen satt vi en bra stund och funderade på varför folk pekade på vår bil. När vi klev ur upptäckte vi att den bakre "stötfångaren" hade gått av och hängde ner. Detta reparerades på plats med silvertejp.
Så detr kan gå... stackars Ford... Ja, silvertejp är mycket bra att ha... man kan laga allt med det... (Tror att Per-Erik Selking kan hålla med om det, dock ej bilprovningen :wink: )
Bantekniker
Låst