Vad gjorde...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Vad gjorde...
Vad gjorde ni igår?
Själv roade jag mig med truckkörning 7-18
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Jag lärde mig att potatisgratäng bäst görs på färsk grädde, inte djupfryst som jag testade. Den smakar OK, men ser lite konstig ut eftersom fryst grädde skär sig.
Vidare lärde jag mig att jag kan ta samma höga H som Jussi Björling i "O helga natt", åtminstone när jag inte vet att det är en så hög ton.
Man måste lära sig något nytt varje dag.
Anders
Vidare lärde jag mig att jag kan ta samma höga H som Jussi Björling i "O helga natt", åtminstone när jag inte vet att det är en så hög ton.
Man måste lära sig något nytt varje dag.
Anders
Jag lunkade runt 4km i skogarna kring Sandvik, Sörmland. (Usch, för kortdistans, inget för oss som springer sakta.
)
Sen körde jag hem mot Stockholm (Givetvis med grön skylt där bak och morsan i framsätet, körkortet kommer inte förrän 2/6 (hoppas jag...) ), fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen
.
Sen en tupplur resten av dan, alltid trevligt.

Sen körde jag hem mot Stockholm (Givetvis med grön skylt där bak och morsan i framsätet, körkortet kommer inte förrän 2/6 (hoppas jag...) ), fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen

Sen en tupplur resten av dan, alltid trevligt.
/Jocke
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Re: Vad gjorde...
Tog mig en vårspatserare på Helgö, dit jag tog mig genom att begagna följande linjer; 172,702,vv-färja,303,309. Hem åkte jag från Sandudden hpl;309,177,17,p-tåg. En härlig dag var det, men lite kallt i Mälarvattnet (jag kände efter med foten...Bussmicke skrev:Vad gjorde ni igår?

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
Jaså, du har så kort tid kvar... själv skickar jag in ansökan om körkortstillstånd idag...Wansölin skrev: Sen körde jag hem mot Stockholm (Givetvis med grön skylt där bak och morsan i framsätet, körkortet kommer inte förrän 2/6 (hoppas jag...) ),
Är det Forden eller Volvon som är så dålig och vad har du gjort?Wansölin skrev: ... fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen.
Latmask!Wansölin skrev:Sen en tupplur resten av dagen
Bantekniker
Morsans Ford.Bobjörk skrev:Är det Forden eller Volvon som är så dålig och vad har du gjort?Wansölin skrev: ... fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen.
För den som aldrig varit med om en orienteringstävling kan vi berätta att parkering oftast sker på ett blött gärde, varifrån bilarna sedan inte kommer utan hjälp av den lokale bonden och hans traktor... Nåja, mitt på detta gärde hade nyss omnämda bonde grävt ett dike (eller snarare en liten fåra). Detta dike såg jag inte utan hade fullt upp med att följa P-vakternas viftande, diket var tillräckligt grunt för att bilen skulle kunnar köra över, men den studsade lite, och lustigt ljud hördes. Sen satt vi en bra stund och funderade på varför folk pekade på vår bil. När vi klev ur upptäckte vi att den bakre "stötfångaren" hade gått av och hängde ner. Detta reparerades på plats med silvertejp.
/Jocke
-
Så detr kan gå... stackars Ford... Ja, silvertejp är mycket bra att ha... man kan laga allt med det... (Tror att Per-Erik Selking kan hålla med om det, dock ej bilprovningenJocke skrev:Morsans Ford.Bobjörk skrev:Är det Forden eller Volvon som är så dålig och vad har du gjort?Wansölin skrev: ... fick åka lilla vägen över Mörkö, för att inte stötfångaren skulle flyga av på motorvägen.
För den som aldrig varit med om en orienteringstävling kan vi berätta att parkering oftast sker på ett blött gärde, varifrån bilarna sedan inte kommer utan hjälp av den lokale bonden och hans traktor... Nåja, mitt på detta gärde hade nyss omnämda bonde grävt ett dike (eller snarare en liten fåra). Detta dike såg jag inte utan hade fullt upp med att följa P-vakternas viftande, diket var tillräckligt grunt för att bilen skulle kunnar köra över, men den studsade lite, och lustigt ljud hördes. Sen satt vi en bra stund och funderade på varför folk pekade på vår bil. När vi klev ur upptäckte vi att den bakre "stötfångaren" hade gått av och hängde ner. Detta reparerades på plats med silvertejp.

Bantekniker