Gamla C16 i Hammarby idag.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Robban Ftm

Gamla C16 i Hammarby idag.

Inlägg av Robban Ftm »

Var en sväng till Hammarbydepån idag i ett tjänsteärende och passade på att titta lite på skrotspåret, bland alla C6H hittade jag C16 2917, 2919 som såg lite ledsna ut.
Båda vagnarna är rätt strippade både ut och invändigt men 2917 ser lite bättre ut.
Hade inte kameran med mej men tog ett par bilder med mobilen, kanske det glädjer någon.
Interiörbild 2917
Bild
Nyttbild 2917 A1
Bild
Solen skiner in genom det tomma skyltskåpet.
Bild
Radion och lite rutor borta.
Bild
SL TÅG AB=nostalgi ...eller?
Bild
Mvh
Robban
Senast redigerad av Robban Ftm den tisdag 07 november 2006 20:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Kantorn

Re: Gamla C16 i Hammarby idag.

Inlägg av Kantorn »

Robban Ftm skrev:Var en sväng till Hammarbydepån idag i ett tjänsteärende och passade på att titta lite på skrotspåret, bland alla C6H hittade jag C16 2917, 2919 som såg lite ledsna ut.
Båda vagnarna är rätt strippade både ut och invändigt men 2917 ser lite bättre ut.
Hade inte kameran med mej men tog ett par bilder med mobilen, kanske det glädjer någon.
Interiörbild 2917
Bild
Nyttbild 2917 A1
Bild
Solen skiner in genom det tomma skyltskåpet.
Bild
Radion och lite rutor borta.
Bild
SL TÅG AB=nostalgi ...eller?
Bild

Mvh
Robban
Aj katten Robban. Du måste skriva %20 i stället för mellanslag. Annars gillar internet inte dina koder! Den sista får jag inte kläm på. De andra är mycket fina!
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Robban Ftm

Inlägg av Robban Ftm »

Får jäklar i den inte till sista bilden heller, nåt fel gör man nog i avslutet trots att man rådfrågat expertis men eftersom detta var mitt första bildinlägg så får man väl ta lite motgångar i början innan man lärt sig haha, bättre lycka nästa gång kanske, tack för kritiken.
/Robban
Användarens profilbild
Piirka

Inlägg av Piirka »

Jättekiva bilder.

Sista bilden skall ser ut såhär:

Bild

PS. Robban, om du editerar bort de två extra mellanslagen mellan 205 och .JPG, så borde bilden synas och jag kan editera bort bilden ur mitt meddelande.

Piirka
---------------
Språklektion 417 i Mumindalen

hassa / haska (bort) - slösa (bort)
Användarens profilbild
A32

Inlägg av A32 »

Snyggt Robban!
Detta var väl Sten-Axels partyvagn i Saltis va?
/a32
Användarens profilbild
Robban Ftm

Inlägg av Robban Ftm »

Haha ja "You tell me" minns inte men så kan ha varit fallet, visst jag var med va?? :D
Snygg bild på 2367 förresten, har nån bild jag med nånstans.
Ny digitalkamera nyss införskaffad så mera kommer.
/Robban
j0nas

Inlägg av j0nas »

Ett bra tips, ha ALDRIG mellanslag i filnamn som du ska använda på Internet, utan använd underscore _ istället!
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Enligt en person jag känner väl som tidigare arbetade på SL Fordonsavdelning var det klart utsagt när vagnarna ställdes i HY att det inte fick plockas delar från dom. Det fanns diverse tankar kring deras framtida användning, bl.a. som ersättare för f.d. A13 360, numer A203 9360, som dragare av "bergskrotningståget".

Tyvärr följdes tydligen inte instruktionerna och när jag såg vagnarna på nära håll för halvtannat år sedan såg dom ganska trötta ut. Nu får alltså 76 år gamla A203 9360 kämpa vidare tillsammans med de nedkapade A29orna medan de potentiella efterträdarna går till skrot.

//Lars S
Användarens profilbild
Karsten

Inlägg av Karsten »

A32 skrev:Snyggt Robban!
Detta var väl Sten-Axels partyvagn i Saltis va?
/a32
Näe, jag är ganska säker på att vi hade 19 då. 17 fick inte gå som ensamvagn vid tillfället. Nu börjar man sakna körningen på Saltis igen..
Skriv svar