MBo 322 Festtrikken
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
MBo 322 Festtrikken
MBo 322 Festtrikken, Vilken SM53/x littera hade den?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: MBo 322 Festtrikken
Tiltross for at jeg har kjørt vogna flere ganger, husker jeg i farten ikke hvilken vogn som ble 322 så jeg svarer litt globalt:Bussmicke skrev:MBo 322 Festtrikken, Vilken SM53/x littera hade den?
Opprinnelig var vognene litrert:
204-233 MBO50
234-245 MBO55
245-253 MBO56
(Kilde NLM 1.1.1978)
SM53 hadde ingen underlittera såvidt jeg husker, mener alle vognene tilhørte "flatt" SM53. Forøvrig var det ikke store forskjellen på seriene, eneste jeg husker i farten at MBO55 og MBO56 hadde et feltsvekningstrinn mer enn MBO50.
Yngve
D'e lugna puckar, har ändrat ¨å det blir rätt vid ev. framtida publicering.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
Har sett dette jeg også, har også sett at det sto SM91 /2 i denne vognen.....Roger S skrev:Det er faktisk underlittera av M25 i Oslo også. Inne i 274 sto det "M25/II" helt til den endte sine dager.Yngve skrev:BaardB skrev:322 var MBO56 nr. 250, og er etter "ny" litterering en SM53/III.
(Kilde NLM 1.1.1997)
Filler'n, det var underlittera av SM53....
Sorry, Micke.
Hørte at det hadde noe med skiltene å gjøre, men jeg kunne ikke se noe forskjell på 274 og andre SM91.
Andreas
Tja, det var noen forskjeller på skiltene, men jeg synes det ville være veldig rart om det er derfor vogna ble hetende "serie II".Andy skrev:Har sett dette jeg også, har også sett at det sto SM91 /2 i denne vognen.....Roger S skrev:Det er faktisk underlittera av M25 i Oslo også. Inne i 274 sto det "M25/II" helt til den endte sine dager.Yngve skrev:Filler'n, det var underlittera av SM53....
Sorry, Micke.
Hørte at det hadde noe med skiltene å gjøre, men jeg kunne ikke se noe forskjell på 274 og andre SM91.
Andreas
Da ville det isåfall vært mer naturlig å dele inn vognene ettersom de var noda eller ikke. Flesteparten var det, men ikke alle. Skal vi se om vi husker hvem som ikke var noda.....266, 271, 275, 278, 279 og sikkert noen flere også. Noda og unoda vogner kunne ikke gå sammen i tog, for da ble det kluss med signalsystemet.