Hagakyrkan; flytt av hållplats

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
erik

Hagakyrkan; flytt av hållplats

Inlägg av erik »

Varför?..Kostar inte detta bara onödiga pengar? :?: :?:
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Det beror på hur du menar, rubriken säger inte så mycket om man inte har nå´t mer konkret att gå efter.

Var har du läst det?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Vilken stad pratar vi om?
"Hagakyrkor" finns det väl fler utav?

Bj.
Hagrido
Kontakt:

Inlägg av Hagrido »

skulle precis säga det samma som BJ
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Göteborg, antar jag. Det är bara där det fins en hållplats som heter så
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Bussmicke skrev:Göteborg, antar jag. Det är bara där det finns en hållplats som heter så
Ja men det är väl bara vi förstås som anger geografiska fixpunkter efter hållplatser och liknande.

Bj.
larsn

Inlägg av larsn »

Det som avses måste vara flytten av Hagakyrkans hållplats för västergående vagnar. Än så länge ligger hållplatserna på var sin sida om den korsande Sprängkullsgatan, men om någon vecka (gissningsvis) ligger de parallellt, i höjd med kyrkan.

Det rör sig alltså om en flytt på ca 50 m i östlig riktning. Vad sedan poängen med detta är, det kan ju någon annan få spekulera i...

Lars
Användarens profilbild
JAgr

Inlägg av JAgr »

larsn skrev:Det rör sig alltså om en flytt på ca 50 m i östlig riktning. Vad sedan poängen med detta är, det kan ju någon annan få spekulera i...
Ekonomi, t.ex.
Vagnen behöver bara göra ett stopp. Tidigare var det ett stopp vid trafikljusen och sedan ett stopp vid hållplatsen alldeles efter trafikljusen.
Björn J. skrev:Ja men det är väl bara vi förstås som anger geografiska fixpunkter efter hållplatser och liknande.
Nejdå, alla hållplatser och stationer måste registreras hos J (Järnvägsinspektionen). Alla spårinnehavare har detta som en del av sitt tillstånd.

/JAgr
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

JAgr skrev:
Björn J. skrev:Ja men det är väl bara vi förstås som anger geografiska fixpunkter efter hållplatser och liknande.
Nejdå, alla hållplatser och stationer måste registreras hos J (Järnvägsinspektionen). Alla spårinnehavare har detta som en del av sitt tillstånd.

/JAgr
Jag tänkte på ett annat sätt.
Det är väl bara "sådana som oss" som anger olika geografiska punkter, adresser eller liknande i förhållande till olika trafikplatser...
Exempel: "Han bor alldeles vid vändslingan i Lana". "Hobbyaffären i backen mellan Stigbergstorget och Kaptensgatan"...

Sedan hörde jag talas om LGB-järnvägsinnehavaren som lät registera sin järnväg efter konstens alla regler hos J. Ansökan diariefördes på vederbörligt sätt och svaret lät inte vänta på sig, i ett långt brev på kanslisvenska tackade J för förtroendet att få registrera denna järnväg med tillhörande järnvägsbolag, men som slutkläm upplyste man ansökaren om att den typen av järnväg tyvärr föll utanför J´s ansvarsområde.
Undrar om BMÅS måste regestera sig hos J? dom har ju iallafall persontrantransport... men nu hamnade vi utanför ämnet...

Bj.
Skriv svar