Typiskt Expressen
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Käre Johan, En gång i tiden läste jag gärna inlägg från dig och cityspår men nu när du än en gång anklagar ett antal forumläsare för att inte vlja att våra barn ska få en möjlighet att andas bara för att vi inte delar din politiska uppfattning så tycker jag du har gått ett steg för långt.
Kanske moderator ska flytta detta till en annan rubrik.
Kanske moderator ska flytta detta till en annan rubrik.
Det är inte för sent att börja på nytt
Nu vill jag inte vara sån, men det heter väl anmärka på ordKantorn skrev:
Men det är kul att märka ord. Fortsätt med det!:D:D:D

Och kan nån förklara för en dum en vad det var för strömförande bitar han vara nära? För ligger inte själva kontaktledning bort från plattformen?
Kanske nån även kan förklara varför man måste stå så nära kanten innan tåget har kommit? Man bör väl ändå släppa fram avstigande först?
Eller försöker ni efterapa gbg, där alla ska stiga på innan nån hunnit kliva av?
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
Tunneltåg har släpskor (strömavtagare) på båda sidor, och de är förmodligen i elektrisk kontakt med varandra. Så länge släpskorna på en sida är i kontakt med strömskenan och skenan är spänningssatt kommer även släpskorna på andra sidan att vara spänningsförande.Vardon skrev:Och kan nån förklara för en dum en vad det var för strömförande bitar han vara nära? För ligger inte själva kontaktledning bort från plattformen?
"Den döde kom cyklande från vänster."
-
-