Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Jag undrar hur man tar sig till Hölö Skroten från Stockholm Central/T-centralen?
Jag hade tänkt bege mig dit på måndag nämligen...Så därför eftersöker jag en vägbeskrivning så att säga...fast kollektivt...
Ligger Hölö i närheten av Södertälje?
Tja, ibland läser man tydligen hej vilt å lägger in egna betydelser. Begriper inte hur jag fick in att det skulle vara tunnelbanevagnar inblandat i Hölö skroten. Men vad är då Hölö skroten? Nåt med lokaltrafik iallafall.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Näj!
Vi använde dem som kajskoningar vid byggandet av nya hamnanläggningar.
Blir också väldigt bra som konstgjorda rev strax innanför 100 meters kurvan.
Gissa om långan (Molva molva) trivs bra i gamla t-banevagnar, mycket bättre än de ammunitionsfatyg som de allierade sänkte där -45.
Man får dock inte fiska för mycket långa, båten får lätt slagsida då, den lutar alldeles för mycket.
Tipset lämnas gratis då även torsken (Gadus morhua) trivs i sådana, kan ju öka beståndet i östersjön!
T-banevagnar är dömda att vistas under ytan nämligen.
Hej!
Ingen som har en bra vägbeskrivning kollektivt?
Bruse: Ja sån är jag....hahahah Nejrå, men tänkte ifall de har någon buss som står som inte är skrotad än...fast vem vet...det kanske inte är så bra..jag kanske får rejäla mardrömar efter det besöket....
Kvarne skrev:Hej!
Ingen som har en bra vägbeskrivning kollektivt?
Bruse: Ja sån är jag....hahahah Nejrå, men tänkte ifall de har någon buss som står som inte är skrotad än...fast vem vet...det kanske inte är så bra..jag kanske får rejäla mardrömar efter det besöket....
"Hölöskroten" är väl den lilla privata skrotplatsen i Norrvrå? Gå av bussen 784 på dess ändhållplats i Norrvrå, den vänder på en asfalterad plan där Norrvrå hållplats på statsbanan Järna-Nyköping fanns, ett par km söder om Hölö. Gå sedan österut, på vägen (finns bara en) vinkelrätt mot järnvägen. Skroten ligger på vänster sida efter ca 100-200 m om jag nu minns rätt. Hoppas du hittar några intresanta busslik!