Mikael Karlsson skrev:En vild gissning, men den smalare vägen som ser ut att vara en gång- och cykelväg är kanske före detta Säröbanans gamla banvall?????
Mikael
Du är inte helt ute och cyklar, men du har fel.
EDIT:
Lite ledtrådar.
Det är alltså en gammal banvall såsom Mikael har konstaterat.
Minst tre delar av den gamla järnvägen som passerat här kan befaras på spår och då med två olika spårvidder
TonyM skrev:Minst tre delar av den gamla järnvägen som passerat här kan befaras på spår och då med två olika spårvidder
Västgötabanan m. a. o. Var det är taget kan jag dock inte svara på.
Västgötabanan är rätt.
Jag tror inte att någon klipper detta så...
Platsen är Gunnilse, en vägöverfart strax före hållplatsen om man kommer från Hjällbo.
Öland är sålunda fel, och även om jag hade en ganska kraftig "lampa" över huvudet när jag tog kortet så stod jag inte i en fyr. Kortet är taget under en ballongflygning.
TonyM skrev:Minst tre delar av den gamla järnvägen som passerat här kan befaras på spår och då med två olika spårvidder
Västgötabanan m. a. o. Var det är taget kan jag dock inte svara på.
Västgötabanan är rätt.
Jag tror inte att någon klipper detta så...
Platsen är Gunnilse, en vägöverfart strax före hållplatsen om man kommer från Hjällbo.
Öland är sålunda fel, och även om jag hade en ganska kraftig "lampa" över huvudet när jag tog kortet så stod jag inte i en fyr. Kortet är taget under en ballongflygning.
//Tony
Det där med ballongflygning låter intressant. Du har inte fler bilder att visa här på forumet?
Alla sådana bilder är välkomna, oavsett motiv. Lite annorlunda än det vanliga är alltid roligt som omväxling. Säger en som är avundsjuk, men samtidigt lite feg för att göra en ballongfärd