x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
Kära medforumister,
Det gör mig ont att ingen har lyckats bidraga med en bild på en B31 härstädes. Men innan i rusar åstad för att åstadkomma något dyligt vill jag passa på att be er tänka på att Johan ber om en bild från vagnens bakre plattform - det vill säga den plattform som normalt går främst. Ty Bakre plattformen på B31/S27 gick bakerst fram till och med den 2/9-1967. Från och med den 3/9-1967 har den sedermera gått främst. Vagnarnas högerombyggnad har bestått i att vända soffor.
//Tony
Det gör mig ont att ingen har lyckats bidraga med en bild på en B31 härstädes. Men innan i rusar åstad för att åstadkomma något dyligt vill jag passa på att be er tänka på att Johan ber om en bild från vagnens bakre plattform - det vill säga den plattform som normalt går främst. Ty Bakre plattformen på B31/S27 gick bakerst fram till och med den 2/9-1967. Från och med den 3/9-1967 har den sedermera gått främst. Vagnarnas högerombyggnad har bestått i att vända soffor.
//Tony
Med reservation för tyckfel.
-
På S27 finns bilder invändigt, här vagn 423:
http://www.ringlinien.org/vagnhallen/vi ... .asp?id=46
http://www.ringlinien.org/vagnhallen/vi ... .asp?id=46
-
-
Re: Innuti en S27?
Ja, detta ser ut att vara en S27.Olle skrev:Kan det här vara bilder från en S27?
![]()
Nej, detta ser ut som en M23.Olle skrev:![]()
Nej, välkommen in i en M22.Olle skrev:![]()
Vilket alltså borde betyda att dateringen borde vara senast 1967, troligen före den 2/9. Om det nu inte rör sig om en SSS-resa förstås.Nupski skrev:Olle skrev:Kan det här vara bilder från en S27?Nej, välkommen in i en M22.Olle skrev:![]()
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Ser ut som en SSS resa... reklamhållarna nedmonteradeTonyM skrev:Nupski skrev:Vilket alltså borde betyda att dateringen borde vara senast 1967, troligen före den 2/9. Om det nu inte rör sig om en SSS-resa förstås.Olle skrev:Kan det här vara bilder från en S27? Nej, välkommen in i en M22.
//Tony
Jomenvisst e´re en SSS-resa, på nått årsmöte vi hade i Majorna tror jag, kanske att någon känner igen sej!Nupski skrev:TonyM skrev:Ser ut som en SSS resa... reklamhållarna nedmonteradeNupski skrev: Vilket alltså borde betyda att dateringen borde vara senast 1967, troligen före den 2/9. Om det nu inte rör sig om en SSS-resa förstås.
//Tony

:-)lle
-
Återupplivar denna tråd med några bilder från helgen.
B31C 618 var förstås ute i trafik:

B31 615 var tyvärr inte i trafik men jag tog några bilder i vagnhallen:

B31C 618 var förstås ute i trafik:

B31 615 var tyvärr inte i trafik men jag tog några bilder i vagnhallen:

Vet inte var du har fått detta ifrån - cafévagnen ska gå i trafik ända tills säsongen slutar i december.Johan Eriksson skrev:Här satt jag och fikade mellan Liljevalchs och Norrpann igår näst sista söndagen för säsongen om jag fattat rätt.