Eftersom jag skall besöka Krakow på min klassresa, tittade jag in för att se efter om dom hadde en spårvägskarta (för övrigt hittar du den här), och det hadde dom. Faktisk så blev jag så inspirerad att jag började göra en liknande karta själv,
som man nog kan se likheterna vid. Jag har tänkt att fullfölja den här, inte som dom andra (som jag fortfarande har på bildsidan men inte orkar fortsätta på).
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Linjefärger:
-blå; funktionerande/opererande linje
-röd; tillfälligt avstängd
-grå; ej använd
Nummerfärger
-svart; normaltrafik
-röd; högtrafik el. ej efter vissa tider
-grön; högtider o.l.
Ivers1991 skrev:Linjefärger:
-grå; ej använd
Nummerfärger
-svart; normaltrafik
-grön; högtider o.l.
Vilka gräsliga färger för alla färgblinda. Det tog en bra stund innan jag såg skillnad på nummerfärgerna!
Ivers1991 skrev:Linjefärger:
-grå; ej använd
Nummerfärger
-svart; normaltrafik
-grön; högtider o.l.
Vilka gräsliga färger för alla färgblinda. Det tog en bra stund innan jag såg skillnad på nummerfärgerna!
Vilka tycker du är bäst då?
late- skrev:Se också den här spårvägskartan. Jag besökte Krakow vid sista årsskiftet och tyckte att den var lite bättre.
Är det bara jag som tycker att den där layouten där vagnarna har hållplatsen före en korsning är dum? Om hållplatserna skulle ligga efter korsningen så skulle man ha ett givet hållplatsläge för varje körriktning, istället för som med den där layouten flera lägen som gåt till varje riktning... Har det nåt med kollektivsignalprioritering, säkerhet vid hållplatser eller annat att göra?
NU har jag insett exakt vad som gör att jag tycker att tatravagnarna ser så "konstiga" ut, det är ju att fönstrena går ända upp till taket med en skarp kant! Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på det förr men nu satt det