C9 på Tub2?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Mikael R
Kontakt:

C9 på Tub2?

Inlägg av Mikael R »

Jag skrev tidigare att jag sett något som liknade ett par C9:or i Nyboda.

Åkte förbi Nyboda idag också och kollade lite extra den här gången. Vagnarna stod kvar. Det var C9 2869-2870 och C14 1360-1361. Vad gör C9:orna på röda linjen?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
AGR
Kontakt:

C9 på TUB2

Inlägg av AGR »

Var stod C9orna? Om det var närmast Hägerstensvägen kan det vara hjulsvarvning på gång.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Mikael R
Kontakt:

Re: C9 på TUB2

Inlägg av Mikael R »

17AGR skrev:Var stod C9orna? Om det var närmast Hägerstensvägen kan det vara hjulsvarvning på gång.
De stod närmast Hägerstensvägen så det var säkert hjulsvarvningen som de skulle till då. Synd :?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Har inte C9 trafikerat 2:an när de var nya?
Eller var det C8?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Gunnar Eriksson

Inlägg av Gunnar Eriksson »

Har inte C9 trafikerat 2:an när de var nya?
Eller var det C8?
C8 trafikerade 2:an (röda linjen) lite grann sommaren 1975, innnan blå linjen öppnades på hösten. C9 levererades till blå linjen efter att den öppnats, och har inte gått någon annanstans, med undantag av ett kort prov på gröna linjen med ena vagnens motorer urkopplade i de parkopplade vagnarna (för att testa om man kunde bygga nya tunnelbanevagnar utan motorer i vissa boggier).

Hälsningar

Gunnar Eriksson
jk

Inlägg av jk »

C9.orna provades även på bana 1 med annan utväxling ca 90 ,men vagnarna klarade int kylan som jag mins det.
Skriv svar