Det sitter två skyltar till vänster om norrspåret. Att den ena betyder slut på hastighetsbegränsad sträcka förstår jag.
Men den andra, tyder jag som slut på sträcka med begränsat motorpådrag.
Kan det stämma? Varför är i så fall motorpådraget begränsat?
Lind skrev:Det sitter två skyltar till vänster om norrspåret. Att den ena betyder slut på hastighetsbegränsad sträcka förstår jag.
Men den andra, tyder jag som slut på sträcka med begränsat motorpådrag.
Kan det stämma? Varför är i så fall motorpådraget begränsat?
Det stämmer. Om tåget står på söderspår när det lämnar Hagsätra så har man sth 60 och strömbegränsningsmärke, antagligen pga växeln och något med strömmen där.
Hmm. Jag kanske har glömt allt jag kunde, men jag läste de skyltarna som först "slut på tillfällig hastighetsbegränsning" (röd ram) och sedan "slut på permanent hastighetsbegränsning" (samma skylt utan röd ram). Har jag fel?
TimK skrev:Hmm. Jag kanske har glömt allt jag kunde, men jag läste de skyltarna som först "slut på tillfällig hastighetsbegränsning" (röd ram) och sedan "slut på permanent hastighetsbegränsning" (samma skylt utan röd ram). Har jag fel?
Mvh Tim
Nej du har inte fel,det stämmer på pricken efter en kik i tri-tub.
TimK skrev:Hmm. Jag kanske har glömt allt jag kunde, men jag läste de skyltarna som först "slut på tillfällig hastighetsbegränsning" (röd ram) och sedan "slut på permanent hastighetsbegränsning" (samma skylt utan röd ram). Har jag fel?
Mvh Tim
Nej du har inte fel,det stämmer på pricken efter en kik i tri-tub.
Tack -- och jag behövde inte ens kolla i min egen Tri Tub (som jag ju har kvar sedan flytten västerut...)!