Inget märkvärdigt just, bara C6H som rullar på som vanligt
Sen när började de ha kameraövervakning i Cx-vagnar?
Tycker det vore bättre att inte ha den just på denna vagnar, överhuvudtaget så ser det fult ut med dessa etiketter men det är ju en smaksak..
Tackar jag föredrar C6H faktiskt, helst de som inte är dörrombyggda med tjutet därtill. Fast det är synd att de är så utslitna jämfört med C14H så där har de ett försprång
Henrik N skrev:Tackar jag föredrar C6H faktiskt, helst de som inte är dörrombyggda med tjutet därtill. Fast det är synd att de är så utslitna jämfört med C14H så där har de ett försprång
Jag gillar mer C13H,C14H och C9 dels för att C14H har ett speciellt ljud och att jag gillade deras fina orangea inredning, C13H gillar jag för att det var 1204 som var den första som vart dörrombyggd, och C9 för att den inte är dörr eller hyttombyggd.
Grönlackad C13H är extra trevligt tycker att C14H känns tystare än C6H och så det speciella ljudet som du sa. Orangea färgen avskyr jag lika mycket som jag skrev i en annan tråd för ett tag sen. Har tyvärr inte åkt C7/8/9 då de mest har gått på trean där man inte åkt så mycket.. och glöm inte bort C4
Henrik N skrev:Grönlackad C13H är extra trevligt tycker att C14H känns tystare än C6H och så det speciella ljudet som du sa. Orangea färgen avskyr jag lika mycket som jag skrev i en annan tråd för ett tag sen. Har tyvärr inte åkt C7/8/9 då de mest har gått på trean där man inte åkt så mycket.. och glöm inte bort C4
C4 är sköna pga av deras säten och när de får nödis.
Henrik N skrev:Grönlackad C13H är extra trevligt tycker att C14H känns tystare än C6H och så det speciella ljudet som du sa. Orangea färgen avskyr jag lika mycket som jag skrev i en annan tråd för ett tag sen. Har tyvärr inte åkt C7/8/9 då de mest har gått på trean där man inte åkt så mycket.. och glöm inte bort C4
Inte åkt C9? Då har du missat något! C9 är den klart trevligaste av de kvarvarande Cx. Tystare än C6 men med samma snygga pysljud från bromsarna, hyfsat fräscha inuti, svarta gummimattor på golven, fina blå stänger, listan kan göras lång...
C9orna är de utan tvekan fräkaste vagnarna vi har i tunnelbanan! Enda risiga med dom är när man ska byta hastighetsindikator.... Den väger fläsk! Men ljudet i en C9:a som drar igång..... MMMM vad härligt! Och vad gäller inredningen så är jag nog för C9ornas inredning fast med de nya fina "C20" sätena .