Acela skrev:jo det är det.. men hur syns det att det är Tensta.. jag tycker att det ser ut att vara vilken station som helst på blåa linjen
Varje station har sina egna kännetecken. Många stationer på tunnelbana 3 är s k trumpetstationer, dvs de har båda spåren i samma tunnel och smalnar av bort från rulltrappsschaktet. Den här stationen har ju enkelspårstunnlar, så trumpetstationerna går bort. Nästa ledtråd är grundfärgen på väggarna, nu är det bara Tensta kvar!
För övrigt har du missat att maskera en av skyltarna, den längst upp t h i bild!
Acela skrev:jo det är det.. men hur syns det att det är Tensta.. jag tycker att det ser ut att vara vilken station som helst på blåa linjen
Varje station har sina egna kännetecken. Många stationer på tunnelbana 3 är s k trumpetstationer, dvs de har båda spåren i samma tunnel och smalnar av bort från rulltrappsschaktet. Den här stationen har ju enkelspårstunnlar, så trumpetstationerna går bort. Nästa ledtråd är grundfärgen på väggarna, nu är det bara Tensta kvar!
För övrigt har du missat att maskera en av skyltarna, den längst upp t h i bild!
okej.. det hade jag aldrig kunnat lista ut..
haha.. klumpigt värre av mig.. tänkte inte på att man kunde läsa den skylten
De som åker där ofta känner nog igen stationernas färgsättning och teman! Jag hade för mej att en av stationerna på södra Järvafältet hade text på många olika språk. Och det var inte rätt färg för Rinkeby! Därför gissade jag på Tensta efter att ha kollat på några bilder!
Grejen är att det finns nästan alltid någon liten detalj som direkt avslöjar bilden för ett vant öga. Det är nästan lite tråkigt hur fort det går ibland för någon att lösa en bildgåta som man trodde var skitsvår. Här kommer ett exempel på en sådan snabblöst bildgåta, få se om någon nappar!