Bildgåta...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Acela

Bildgåta...

Inlägg av Acela »

vilken station befinner jag mig vid

Bild

Bild
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Tensta?
Användarens profilbild
sasha

Inlägg av sasha »

haha..syns långa vägar att det är Tensta! =)
---
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

ja precis, Tensta är också mitt svar :P
Pentax for life!
Acela

Inlägg av Acela »

jo det är det.. men hur syns det att det är Tensta.. jag tycker att det ser ut att vara vilken station som helst på blåa linjen
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Acela skrev:jo det är det.. men hur syns det att det är Tensta.. jag tycker att det ser ut att vara vilken station som helst på blåa linjen
Varje station har sina egna kännetecken. Många stationer på tunnelbana 3 är s k trumpetstationer, dvs de har båda spåren i samma tunnel och smalnar av bort från rulltrappsschaktet. Den här stationen har ju enkelspårstunnlar, så trumpetstationerna går bort. Nästa ledtråd är grundfärgen på väggarna, nu är det bara Tensta kvar!

För övrigt har du missat att maskera en av skyltarna, den längst upp t h i bild!
Acela

Inlägg av Acela »

daniel_s skrev:
Acela skrev:jo det är det.. men hur syns det att det är Tensta.. jag tycker att det ser ut att vara vilken station som helst på blåa linjen
Varje station har sina egna kännetecken. Många stationer på tunnelbana 3 är s k trumpetstationer, dvs de har båda spåren i samma tunnel och smalnar av bort från rulltrappsschaktet. Den här stationen har ju enkelspårstunnlar, så trumpetstationerna går bort. Nästa ledtråd är grundfärgen på väggarna, nu är det bara Tensta kvar!

För övrigt har du missat att maskera en av skyltarna, den längst upp t h i bild!
okej.. det hade jag aldrig kunnat lista ut..

haha.. klumpigt värre av mig.. tänkte inte på att man kunde läsa den skylten
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

De som åker där ofta känner nog igen stationernas färgsättning och teman! Jag hade för mej att en av stationerna på södra Järvafältet hade text på många olika språk. Och det var inte rätt färg för Rinkeby! Därför gissade jag på Tensta efter att ha kollat på några bilder!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Grejen är att det finns nästan alltid någon liten detalj som direkt avslöjar bilden för ett vant öga. Det är nästan lite tråkigt hur fort det går ibland för någon att lösa en bildgåta som man trodde var skitsvår. Här kommer ett exempel på en sådan snabblöst bildgåta, få se om någon nappar!

Bild
nb

Inlägg av nb »

ömt?
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

nb skrev:ömt?
Ja, Östermalmstorg (Ömt) är rätt svar. Vad var det jag sa! Läggdags...
nb

Inlägg av nb »

daniel_s skrev:
nb skrev:ömt?
Ja, Östermalmstorg (Ömt) är rätt svar. Vad var det jag sa! Läggdags...
Ja, den där lysrörsarmaturen är så speciell, :wink:

Godnatt!
Skriv svar