Nostalgimässan i Göteborg!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Björn J.

Nostalgimässan i Göteborg!

Inlägg av Björn J. »

Nu på söndag kör Ringlinien gammelvagn sträckan Drottningtorget-Wieselgrensplatsen samt buss på sträckan Wieselgensplatsen-Eriksbergshallen.
Anledningen till detta är att det skall bli Nostalgimässa där som vanligt.
Massvis av försäljare som säler gamla leksaker, tåg, bilar, docker etc, men även nostalgiprylar som flipperspel, jukeboxar etc brukar dyka upp.
Ringlinien har sitt försäljningsrumm på övre planet, där säljes böcker, vykort, videofilmer, spårvagnsmodeller mm, samt vår nya slipsnål men M1 15.

Ja det är väl bara att komma dit, inga ursäkter!
Kombinationsbiljett köpes av konduktören på vagnen.
Som det ser ut just nu blir det M23 15 samt Ulricehamnsbussen som trafikerar sträckorna.

Välj helst att åka kollektivt, då parkeringsmöjligheterna på Norra Älvstranden är högst minimala.
Men denna uppmaning behöver jag väl inte ge till er som läser här...

Mer info, tidtabeller, priser etc. här:

http://www.ringlinien.org/swe/trafik/nostalgi.html

Bj.
AdrianLangemar

Inlägg av AdrianLangemar »

Är det någon som vet var Eriksbergshallen ligger?

/Adrian
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

AdrianLangemar skrev:Är det någon som vet var Eriksbergshallen ligger?

/Adrian
Jodå, den ligger på Norra Älvstanden, Hisingen, alldeles vid Göta Älv.
Gamla Eriksbergs varvsområde.
Stombuss 16 går därförbi.

Bj.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag skriver faktiskt mest en rad i denna tråd just nu för att få meddelandet högst upp (så länge det varar) i listan...

Men en påminnelse då, IDAG alltså Nostalgimässa!
Ringlinievagn från Drottningtorget var 30 minut, byte till Ringliniebuss vid Wieselgrensplatsen, kombiunationsbiljett av kunduktören på vagnen!

Tag inte bilen dit ut, det är svårt att få parkering!
Cykla iså fall, men det blåser ordentligt idag... motvind utlovas, och det är vanligt att vinden vänder mitt på dagen...

Mer info om du klickar på länken nedan!

Besök oss gärna i Ringliniens försäljningsrum på övre plan, svårt att missa var vi finns, då gamla desintaionrullar är utrullade mot den inre fasaden...

Bj.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag skriver faktiskt mest en rad i denna tråd just nu för att få meddelandet högst upp (så länge det varar) i listan...

Men en påminnelse då, IDAG alltså Nostalgimässa!
Ringlinievagn från Drottningtorget var 30 minut, byte till Ringliniebuss vid Wieselgrensplatsen, kombiunationsbiljett av kunduktören på vagnen!

Tag inte bilen dit ut, det är svårt att få parkering!
Cykla iså fall, men det blåser ordentligt idag... motvind utlovas, och det är vanligt att vinden vänder mitt på dagen...

Mer info om du klickar på länken nedan!

Besök oss gärna i Ringliniens försäljningsrum på övre plan, svårt att missa var vi finns, då gamla desintaionrullar är utrullade mot den inre fasaden...

Bj.
Skriv svar