C14 på bana 2...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Fredrik Klint

C14 på bana 2...

Inlägg av Fredrik Klint »

Såg idag fyra C14H ihopkopplade med C6H/C13H på bana 2.
Detta ger ju den ultimata blandningen av kontaktor-, kamvals- och tyristorvagnar vilket inte är någon höjdare ur komfortsynpunkt.
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Vart och när såg du tåget?

Jag såg det i Liljeholmen vid 8.20 tiden imorse!
Han få en bild på en av C14 vagnarna, men det var först när tåget började ge sig av som jag såg att det var en rejäl komplott av Cx i settet!
C14 *--*C6 *--*C13
Kul, men är det verkligen bra?

Har observerat att på gröna linjen så går det numera ett antal C15, vadann detta? Vagnbrist? Ännu ett Ryck från Connex/Tågia/SL? :shock: :D :P
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

roligt har väntat på det här tillfället i nästan 3år :D (har längtat hårt efter den oranga innredningen senaste vagnarna med orange innredning var ju c12 och c4 men dessa försvann 1999-2000)
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

adtranz skrev:roligt har väntat på det här tillfället i nästan 3år :D (har längtat hårt efter den oranga innredningen senaste vagnarna med orange innredning var ju c12 och c4 men dessa försvann 1999-2000)
Men de lär ju revideras snart och få annan inredning.

Hur går det med C14 paret som började revideras? Får det gul inredning eller i stil med C20?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Fredrik Klint

Inlägg av Fredrik Klint »

Kvarne: Såg det vid Gamla Stan, ca 14:15...

I Hammarby finns bl.a. 1366-67 som har fått ny inredning, samma gul/vita som bl.a. C13. Det är väl tänkt att alla C14-C15 ska få det. Vagnarna var dessutom ommålade.

Bana 1 har C15 1270-73, dessa är hyttombyggda (Siemens) och heter C15H. Övriga C15 rullar på trean men jag har sett 1268-69 på ettan, kan vara tillfälligt lån...
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Okej!

Varför byta inredningsfärg egentligen? Det är väl inte direkt något fel på den färgen som finns i dagens C14...
Okej,,ibland kanske man kan tycka att den är lite väl färgstark, men men...

Man kommer ju sakna den...hehe
Tack för snabbt svar Fredrik! :P :D 8)
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

hur många c14 går det idag på tub2? (såg idag ett tåg med c13, c6, c14 har aldrig sett ett dragigare tåg det såg
ut som om ena ledarvagnen skulle åt ett håll medan den andra skulle gå åt ett annat :roll: )
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

Roligt med de här oranga inredningarna!
Senast redigerad av stormtranz den lördag 05 april 2003 13:54, redigerad totalt 2 gång.
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Gäst

Inlägg av Gäst »

adtranz skrev:hur många c14 går det idag på tub2? (såg idag ett tåg med c13, c6, c14 har aldrig sett ett dragigare tåg det såg
ut som om ena ledarvagnen skulle åt ett håll medan den andra skulle gå åt ett annat :roll: )

Jag körde skiten idag!
Skuttade på bra...

/Manne
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

Är det bra med de här oranga inredningarna eller? :roll:
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Jag åkte med tåget i kväll, se http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=1821
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stortrams

Inlägg av Stortrams »

Vad er best...rött eller grönt? Rullar alla tåg med hjul? Fins det räls i tunnlarna?
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

Stormtranz du blir inte särskilt populär här på forumet om du hela tidin spelar anonym! fortsätter du borde du bli avstängd!,jag menar du gjorde ju samma sak tidigare.
Bobjörk

Stortramsig av stortrams

Inlägg av Bobjörk »

adtranz skrev:Stormtranz du blir inte särskilt populär här på forumet om du hela tidin spelar anonym! fortsätter du borde du bli avstängd!,jag menar du gjorde ju samma sak tidigare.
Om du läser vad det står så är det nån som försöker göra sig lustig och kallar sig "Stortrams" inte "Stormtranz..." denna någon borde upphöra med det... eller vad säger info- eller webmaster?
Bantekniker
Användarens profilbild
stormtranz

Re: Stortramsig av stortrams

Inlägg av stormtranz »

Bobjörk skrev:
adtranz skrev:Stormtranz du blir inte särskilt populär här på forumet om du hela tidin spelar anonym! fortsätter du borde du bli avstängd!,jag menar du gjorde ju samma sak tidigare.
Om du läser vad det står så är det nån som försöker göra sig lustig och kallar sig "Stortrams" inte "Stormtranz..." denna någon borde upphöra med det... eller vad säger info- eller webmaster?

Det är någon som kallar sig stortrams men det är inte jag. Fråga info-och webmaster som får ni se att det är inte samma ip-adress. Adtranz jag spelar inte anonym hela tiden men jag gör inte det.förstå det adtranz!
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
stormtranz

Re: Stortramsig av stortrams

Inlägg av stormtranz »

Info- och webmaster har jag och stortrams samma ip-adress? snälla undersök det! Skriv till adtanz att det är inte jag som är stortrams!
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Kontakt:

Inlägg av webmaster »

Ni har inte samma ip-adress. Inte nu, men då ni båda kör via telia.com, jag gissar på modem, så kan det mycket väl hända att ni någon gång får samma ip-adress. Inte samtidigt, men efte varandra.

Eller har du nån annan uppkoppling?

Kan säga att du iallafall har samma ip-adress som två andra debatörer. Jag tar för givet att det inte är du som klonat dig, utan det är som jag skrev ovan, de ärve din ip-adress när du kopplat ned dig och inte använder den längre.

Ok?
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Yoda har talat!! :lol:

Jag hade Telia Modem förut(ryser, :lol: ) och ja, den byter IP så du har rätt Webmaster.

Humm..nää nu blir jag osäker...hmm...jo jag tror det var så....hehehe... :oops: :? :)
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

ok! Tack webmaster :lol:
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Skriv svar