Swebus MAN i Kallhäll med interiörbilder... (13 bilder)

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Swebus MAN i Kallhäll med interiörbilder... (13 bilder)

Inlägg av aik_putte »

Idag gick jag iväg till Kallhällsgaraget för att kolla in dessa ''snyggingar'', jag har inte sett några interiörbilder på dom här så då tänkte jag visa det istället och jag måste säga att jag är riktigt besviken på dom tråkiga stolarna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Oj vad läcker, ny o fräsch :) Var kommer dessa bussar att gå någonstans? Norrort?
Pentax for life!
Coppas

Inlägg av Coppas »

Nääh, kontraktet för Norrort är det Busslink som har och dessa bussar tillhör Swebus. Primärt är det väl tänkt att de ska rulla i Kallhäll, där Connex förlorade kontraktet till Swebus, och i Södertälje, där Swebus fick förnyat förtroende. Alltså trafikområdena på västra samt sydvästra sidan av stan. Trafikstart torde vara i samband med vinter(normal?)tidtabellen. :mrgreen:

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Apsnygga bilder! Men vad är det för fel på stolarna? Dessa stolar är bland de bästa och skönaste som finns, vi har väl inte blivit så bortskämda så vi begär höga stolar i alla nya bussar? Dessa stolar är bland de mest hållbara som finns och dom är några av få stolar som fortfarande är sköna även efter 6-7 år. Tack och lov att Swebus valt dessa stolar istället för skräpstolarna som Busslink brukar välja, dom där som går sönder överallt, vet inte vilket fabrikat det är, men dom är båda fulare och sämre i hållbarhet/komfort.
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

M224 skrev:Apsnygga bilder! Men vad är det för fel på stolarna? Dessa stolar är bland de bästa och skönaste som finns, vi har väl inte blivit så bortskämda så vi begär höga stolar i alla nya bussar? Dessa stolar är bland de mest hållbara som finns och dom är några av få stolar som fortfarande är sköna även efter 6-7 år. Tack och lov att Swebus valt dessa stolar istället för skräpstolarna som Busslink brukar välja, dom där som går sönder överallt, vet inte vilket fabrikat det är, men dom är båda fulare och sämre i hållbarhet/komfort.
Jo, jag är så kräsen att jag tycker att man kan sätta in höga stolar med riktiga nackstöd i dom här ultranya bussarna.
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Puggen skrev:Oj vad läcker, ny o fräsch :) Var kommer dessa bussar att gå någonstans? Norrort?
Nu har du ju redan fått svaret på din fråga men när det är Kallhäll som kör bussarna så får man lätt reda på vilka linjer dom kör.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

aik_putte skrev:
M224 skrev:Apsnygga bilder! Men vad är det för fel på stolarna? Dessa stolar är bland de bästa och skönaste som finns, vi har väl inte blivit så bortskämda så vi begär höga stolar i alla nya bussar? Dessa stolar är bland de mest hållbara som finns och dom är några av få stolar som fortfarande är sköna även efter 6-7 år. Tack och lov att Swebus valt dessa stolar istället för skräpstolarna som Busslink brukar välja, dom där som går sönder överallt, vet inte vilket fabrikat det är, men dom är båda fulare och sämre i hållbarhet/komfort.
Jo, jag är så kräsen att jag tycker att man kan sätta in höga stolar med riktiga nackstöd i dom här ultranya bussarna.
Hehe visst. Men jag tycker ändå dessa stolar är sköna, kanske för att jag väger rätt mycket, många stolar blir snabbt mjuka och obekväma, det ska vara fasta sitsar! :wink:
AdrianLangemar

Inlägg av AdrianLangemar »

Är det någon som vet varför man har valt låggolv och inte lågentré?
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

AdrianLangemar skrev:Är det någon som vet varför man har valt låggolv och inte lågentré?
Kanske för att det är stadsbussar och det blir mycket lättare att få in barnvagnar genom båda dörröppningarna där bak.
AdrianLangemar

Inlägg av AdrianLangemar »

Stadsbussar? Kallhäll är väl snarare förortstrafik. Att man har valt låggolv i Södertälje kan jag däremot förstå.
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

AdrianLangemar skrev:Stadsbussar? Kallhäll är väl snarare förortstrafik. Att man har valt låggolv i Södertälje kan jag däremot förstå.
Aja, förortstrafik är det väl då.
Coppas

Inlägg av Coppas »

AdrianLangemar skrev:Stadsbussar? Kallhäll är väl snarare förortstrafik. Att man har valt låggolv i Södertälje kan jag däremot förstå.
Nja, staden växer om man säger så och trafikuppdragen är nog ganska likvärdiga i många fall och därmed även vagnskraven. Så mycket renodlad stadstrafik (stadskärnan i Kringelstan är ju inte så stor) är det väl knappast i någondera trafikområdet. Däremot kan man säga att trafikeringskraven i dessa relativt tungt urbaniserade områden ställer krav som inte skiljer sig nämnvärt från stadstrafik.

Sedan är det snarare regel än undantag med låggolvare numera. I bägge trafikområdena så är som sagt troligen majoriteten av resorna relativt korta, mestadels matartrafik till pendeltågsstationer och liknande, med ett ganska stort trafikantutbyte. I det scenariot så är det bättre med stadsbussar än regionalditon så personligen tycker jag nog att det är helt korrekt av Patrik att kalla de nya vagnarna för stadsbussar. :mrgreen:

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
BussJohnny

Inlägg av BussJohnny »

Riktigt snygga bilder!
jag skrev även på "BUSSAR" att interiören i dessa bussar är ganska tråkiga och enformiga!
det finns dessutom ingen luftkonditionering för passagerarna i dessa bussar tyvär!
och jag håller med om att det ska vara säten med nackstöd!!

TREVLIG SOMMAR//bj
BussJohnny
Skriv svar