Det stora antalet paraboler beror på att en stor andel av Mickes grannar inte är infödda svenskar. Av någon anledning föredrar de Turkisk reklamtv (och motsv.) framför den svenska statstelevisionen.
Anonymous skrev:Det stora antalet paraboler beror på att en stor andel av Mickes grannar inte är infödda svenskar. Av någon anledning föredrar de Turkisk reklamtv (och motsv.) framför den svenska statstelevisionen.
Det är för att de ska kunans integreras bättre i det svenska samhället
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Den gröna vagnen ser snygg ut. Synd att inte den färgen behölls för T-banan i Stockholm, på denna typ vagnar. Vet inte hur C-20 hade tagit sej i grön färg, men dom kanske också skulle ha sett snygga ut i grönt och stålfärg med grågrönt tak.
Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Anonymous skrev:Det stora antalet paraboler beror på att en stor andel av Mickes grannar inte är infödda svenskar. Av någon anledning föredrar de Turkisk reklamtv (och motsv.) framför den svenska statstelevisionen.
Er ikke Arabisk tv veldig inn for tiden da? Alzera eller hva naa den kanalen heter.... Greitt aa ha litt alternativ vinkling av verdenssituasjonen.
Dennis Hage skrev:Den gröna vagnen ser snygg ut. Synd att inte den färgen behölls för T-banan i Stockholm, på denna typ vagnar. Vet inte hur C-20 hade tagit sej i grön färg, men dom kanske också skulle ha sett snygga ut i grönt och stålfärg med grågrönt tak.
Dennis
Jag stack ut till Vårberg för att fotografera tåget med gröna vagnar i, av någon anledning hade det blivit inställt pga. skadegörelse... Att snöfallet sen hade ökat gjorde inte fotomöjligheterna bättre av bildresultatet att dömma.
Båda tågen med gröna C13 i dök inte upp då jag var på plats utan jag fick i stället nöja mig med ett insnöat C6-tåg
bruse skrev:Nästan som en webbkamera!
Inte funderat på att skaffa en? Så kan vi sitta å hålla koll på tågen å dina grannar.
Har funderat, men inte fått arslet ur vagnen...
Är en sån webbkamera dyr?
Beror på kvalitet. Från några hundralappar och uppåt.
Satsa på en lite finare modell med bra optik - det lönar sig! (så tråkigt med blurriga suddbilder med små myror som kryper omkring).
Inte funderat på att skaffa en? Så kan vi sitta å hålla koll på tågen å dina grannar.
Webkameror finns från 200 - ca 1000 kr, lite dyrare är att rekomendera.
Jag har dock inte lyckats få min att skicka bilder ut på nätet, ännu !
Är svårt att konfigurera routern, så att den släpper igenom.
Kanske kan någon hjälpa dej med det, så kan ju du hjälpa mej sedan.
Webkameror finns från 200 - ca 1000 kr, lite dyrare är att rekomendera.
Jag har dock inte lyckats få min att skicka bilder ut på nätet, ännu !
Är svårt att konfigurera routern, så att den släpper igenom.
Kanske kan någon hjälpa dej med det, så kan ju du hjälpa mej sedan.
//Leif D
Du har ett signifikant problem: Du har ingen buss som går utanför ditt fönster, den lades ju ned för snart 2 år sedan...