Nu har jag kommit hem från semestern och med det finns det massa bilder på lager som väntar på att redigeras, jag tänkte börja med dom här fyra bildgåtorna.
Lind skrev:Bild 1. Vid Bergs slussar? Namnet på hållplatsen kan jag inte.
Det ligger vid en sluss som hör till Bergs slussar ja.
Skumt!
Efter Linje 521-23 kring Berg alltså, jag får inte minnesbilderna att stämma med kanalbron där, minns vägen som rakare och bredare och någon annan vägbro i närheten (åt Ljungsbro till) efter kanalen kan jag inte komma på.
Lind skrev:Bild 1. Vid Bergs slussar? Namnet på hållplatsen kan jag inte.
Skumt!
Efter Linje 521-23 kring Berg alltså, jag får inte minnesbilderna att stämma med kanalbron där, minns vägen som rakare och bredare och någon annan vägbro i närheten (åt Ljungsbro till) efter kanalen kan jag inte kommka på.
//Lasse
Jag tror vi missuppfattat varandra lite när det handlar om Bergs slussar
Orten jag söker ligger vid Göta kanal och har järnväg.
aik_putte skrev:
Skumt!
Efter Linje 521-23 kring Berg alltså, jag får inte minnesbilderna att stämma med kanalbron där, minns vägen som rakare och bredare och någon annan vägbro i närheten (åt Ljungsbro till) efter kanalen kan jag inte kommka på.
//Lasse
//Lasse