Dags för M32!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Koffan
Kontakt:

Inlägg av Koffan »

Det var rapporter om rökutveckling från bakre delen av vagnen, misstänker att bromsarna legat på för det var en lång sträng av olja från centralen mot stampgatan där vagnen fått stopp, så någon oljeledning relaterat till bromsarna som brustit kanske? För övrigt så skulle jag haft min premiär tur på M32 i trafik när den återkom från Sahlgrenska men jag fick masa mig bort till Rantorget och hämta ut en hederlig M31.
-// Kristoffer //-
Patrik S

Dags för M32!

Inlägg av Patrik S »

Efter att ha åkt 403 häromdagen måste jag säga att det är en förbättring jämfört med M31:orna. Vagnen går betydligt mjukare och tystare på raksträckor, för att inte tala om den betydligt kraftigare accelerationen och den mjukare retardationen (skapad av återmatning via växelmotorerna).

Jag måste dock säga att jag tycker den skramlar en del över spårväxlar och i vissa kurvor känns som de olika delarna i vagnen börjar gunga lite i sidled, något som var tydligt i kurvan från Sahlgrenska ner mot Linneplatsen. Detta beror troligen på hastigheten som körs, vilken inte var jätte hög vid det tillfället.

Till en början fungerade inte de nya magnetiska kortläsarna, men efter en stund kom de plötsligt online igen. Skumt!
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Vagnarna ska ju ha låggolv nu för tiden och då får man tumma på komforten så skramlet lär finnas kvar.
Koffan
Kontakt:

Re: Dags för M32!

Inlägg av Koffan »

Patrik S skrev:Till en början fungerade inte de nya magnetiska kortläsarna, men efter en stund kom de plötsligt online igen. Skumt!
På vagn 403 verkar det vara som så att när környckeln tas ur så släcks styrenheten för kortläsarna och när nyckeln sätts i igen så måste den starta upp igen vilket tar en liten stund. Samt vid in och urloggning av styrenheten (alla vagnar inte bara 403) så stängs kortläsarna av för en liten stund.
-// Kristoffer //-
Skriv svar