Hyttåkning tunneltåg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
TriTub

Hyttåkning tunneltåg

Inlägg av TriTub »

Jag läste just en annan tråd om hyttåkning, som hann stängas... =(
De som i tråden framkom var att det var förbjudet... O nästan helt omöjligt. Enklast är att be en TUTF, be om ett tillstånd av sin enhetschef. Chefen behöver namn, personer, dag, linje och tur... sen har du pappret när chefen skrivit ut det.
Har själv fått tillstånd att ha folk i hytten på den vägen.
Sparkfot
Kontakt:

Re: Hyttåkning tunneltåg

Inlägg av Sparkfot »

TriTub skrev:Jag läste just en annan tråd om hyttåkning, som hann stängas... =(
De som i tråden framkom var att det var förbjudet... O nästan helt omöjligt. Enklast är att be en TUTF, be om ett tillstånd av sin enhetschef. Chefen behöver namn, personer, dag, linje och tur... sen har du pappret när chefen skrivit ut det.
Har själv fått tillstånd att ha folk i hytten på den vägen.
Ungefär så enkelt är det, ifall att man nu känner en TUFT som lättare kan få tillstånd internt, Känner själv en tvär&nockeby förare som fixat tillstånd från TLC genom att bara ringa innan och fråga om det är ok att ta med en person i hytt en viss tur. Allt bygger bara på att desto fler kontakter inom förar yrkena du har desto lättare blir att få åka hytt.
Rätta mig nu om jag har fel. :wink:
TriTub

Inlägg av TriTub »

Allt blir enklare om relationen TUTF / SPVF - EC är god.
Utomstående utan någon kontakt med en TUTF kan ha de knepigare.

De man då ska göra är att visserligen kontakta Connex, men då söka någon på Connex HK, som har med tunnelbanan att göra, för att denna person ska kunna hänvisa till rätt person som kan skriva tillstånd, och fråga nån TUTF om dennde kan tänka sig ha folk i körhytt.

Fast som sagt, de enklaste är nog att känna en TUTF som fixar papperna.
Skriv svar