Någon som vet vilken bana 2257 "Johan" nu rullar på?
Har en polare som vill ha en bild på denna vagn då han heter Johan...
Vart rullar c20 2257 "Johan" ?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Vart rullar c20 2257 "Johan" ?
Den rullar väl på TUB 1 i vanlig ordning, såvitt jag vet så rullar alltid 2200-2270 på TUB 1.TriTub skrev:Någon som vet vilken bana 2257 "Johan" nu rullar på?
Har en polare som vill ha en bild på denna vagn då han heter Johan...
De tycker jag me, fast ja sett endel 22or rulla på tvåan o trean.
Visserligen sitter det nu mer eftermonterat AC agg i de flesta hytter på 20 och 21 vagnarna som går som ändhytter.
Iome vagnbristen sedan CX branden i RIB förra året så är det aldeles för många c20 på tvåan o trean som borde vara på ettan. Vet inte hur det går me återinförandet av CX vagnarna, men helt klara är de väl inte?
Visserligen sitter det nu mer eftermonterat AC agg i de flesta hytter på 20 och 21 vagnarna som går som ändhytter.
Iome vagnbristen sedan CX branden i RIB förra året så är det aldeles för många c20 på tvåan o trean som borde vara på ettan. Vet inte hur det går me återinförandet av CX vagnarna, men helt klara är de väl inte?
2:an har jue sina C6H så de klarar sig,de har väl även någon C14,sen har jue 3:an C20,C9,C14H,C15H(dom som är klara iaf).TriTub skrev:De tycker jag me, fast ja sett endel 22or rulla på tvåan o trean.
I nuläget rullar inga 22-vagnar på TUB 2, däremot några 20-vagnar.TriTub skrev:De tycker jag me, fast ja sett endel 22or rulla på tvåan o trean.
Cx vagnarna sätts så fort det går i trafik igen. Besiktning och provkörningar måste dock göras först. Men så småningom börjar allt fler C14/C15 att rulla igen. Är inte så många vagnar att bygga om nu om jag förstått det hela rätt? Sen att byta vagnar är ju ett rätt vanligt fenomen. Vi brukar göra vagnbyten med 1:an (dock ej med 2000 och 22-vagnarna), men övriga brukar komma ner till oss då några av våra måste göra motorbyten osv. Men för närvarande är det väl inte så många C20 som är utlånade från 1:an till de två andra banorna?TriTub skrev:De tycker jag me, fast ja sett endel 22or rulla på tvåan o trean.