Bruse på tapeten i Postvagnen

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Björn J.

Bruse på tapeten i Postvagnen

Inlägg av Björn J. »

http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/216846.htm
Men alla här läser väl Postvagnen parallellt med detta forum så detta är väl ingen nyhet precis...

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Jisses vad folk verkar arbeta hårt och målmedvetet för att med egen vilja missförstå saker!
Hur orkar dom? Hur kan dom? Suck... :evil:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

bruse skrev:Jisses vad folk verkar arbeta hårt och målmedvetet för att med egen vilja missförstå saker!
Hur orkar dom? Hur kan dom? Suck... :evil:
Jag hade ungefär samma undran, och nu ser jag att man trots Jans förklaring oförtrutet fortsätter...
Undrar också om "Svenska Missuppfattningsakademien" har någon egen hemsida?
Annars kanske det vore dax att skapa en sådan.

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Ja, jag skrev det som svar på Jans inlägg, att hans ekonomiska argument är det bästa å viktigaste argumentet.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jo men det var ju klart och tydligt!
(för att undvika att bli medl. i nyss nämnda akademi).

Sedan är ju smaken som en viss kroppsdel, samt andra förutsättningar rådande, inte minst ekonomiska som sagts.

En undran dock, om denna typ av forum klarar av postvagnens intensiva trafik, men det kanske den gör, då någon relaterade till en musiksajt (eller vad det var) som hade denna lösningen...

Jb.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Björn J. skrev:Jo men det var ju klart och tydligt!
(för att undvika att bli medl. i nyss nämnda akademi).

Sedan är ju smaken som en viss kroppsdel, samt andra förutsättningar rådande, inte minst ekonomiska som sagts.

En undran dock, om denna typ av forum klarar av postvagnens intensiva trafik, men det kanske den gör, då någon relaterade till en musiksajt (eller vad det var) som hade denna lösningen...

Jb.
Jag ser inget hinder att den klarar det.
Det Jan skrev, var själva trafiken till och från servern. Alltså även folk som bara läser. Många användare = hög trafik = höga trafikkostnader. Även vi har en begränsning som vi med gamla Forum gick över, vilket resulterade att hastigheten till vår sajt ströps å det blev segt...
Användarens profilbild
Jonas
Kontakt:

Inlägg av Jonas »

Bruse skrev i PV:
"Vi har idag flera dolda grupper, som inte syns alls, å privata grupper som syns, men som inte kan läsas."
Varför är inte de oläsbara dolda även de?
Ytterst irriterande att det lyser för nya meddelanden när man ändå inte får läsa i dem...

/Jonas.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Det har diskuterats förut, men jag hittar det inte... :(
Om du avser menyn till höger så hämtar den alla nya inlägg ur databasen, oavsett var de ligger i för fora. Skriptet var gratis, men trots det lade ned över 20 timamrs arbete på det. På min fritid.

Vill du hacka om det i PHP, är du välkommen!
Användarens profilbild
Jonas
Kontakt:

Inlägg av Jonas »

bruse skrev:Det har diskuterats förut, men jag hittar det inte... :(
Om du avser menyn till höger så hämtar den alla nya inlägg ur databasen, oavsett var de ligger i för fora. Skriptet var gratis, men trots det lade ned över 20 timamrs arbete på det. På min fritid.

Vill du hacka om det i PHP, är du välkommen!
Finns två grupper för nordiska och för SS, eller något sådant. Dessa två får inte jag, som ickemedlem gå in i. Varför är inte dessa gömda då? Eftersom det fanns andra gömda grupper också, vad det sades.

/Jonas.
Låst