En bild från Norra hammarbyhamnen
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
En bild från Norra hammarbyhamnen
Busslink 5041 på linje 55 mot Hjorthagen kör längs kajen i norra Hammarbyhamnen den 5 juni i år.

Pentax for life!
-
-
Hmm, nej jag har inte ändrat något alls, bara beskurit bilden samt ändrat färgtemperaturen men jag kan hålla med dig att det ser konstigt ut men jag har inte ändrat något.BussJohnny skrev:där brevid reg.skylten där man fäster den när man bärgar den ser ut som om du försökt täcka över![]()
![]()
Pentax for life!
Om bussen ersätts med spårvagn och tätare turer införs så borde det väl störa lugnet på kajen ännu mer...eller?Johan Eriksson skrev:Spvlinje 2 förlängs: -Barnängen-Sjöstadsfärjan-spåret på bilden-Östgötagatan-Skanstull-Ringvägen-Rosenlund-SöS.
-buss 55 med dess utsläpp försvinner från N Hammarbyhamnen och den annars lugna kajen, samt erbjuder tätare turer på samma sträcka + förbindelsen Vintertullen-SöS, något som efterfrågats.

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
-
Däremot är denna plåtbit bortplockad på nästan alla bussar eftersom det blivit bogserade/bärgade någon gång under sin livstid... Och oftast besvärar man sig inte med att sätta tillbaka den!Jimpiz skrev:Det har han inte.. det sitter en plåtbit där..BussJohnny skrev:där brevid reg.skylten där man fäster den när man bärgar den ser ut som om du försökt täcka över![]()
![]()
Är nog inte så säkert alla gånger... och flera spårvagnar lär väl även bullra mera än färre bussar?Byggare Bob skrev:En spårvagn bullrar väl ändå mindre än bussen ifråga???

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«