Vårtecken....
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Stefan Widén
Vårtecken....
34 ½ timme kvar....
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Re: Vårtecken....
Frågan är - vad händer i morgon, onsdag kl. 10.00? Linjeinspektion av DJl?Stefan Widén skrev:34 ½ timme kvar....
/T
Med reservation för tyckfel.
http://www.motkrig.org
Jag hoppas verkligen folk vill ställa upp! Hundratusentals osyldiga människor riskerar dö de närmaste dagarna!
Inte ens Saddam och Bush förtjänar ett sådant öde!
Jag hoppas verkligen folk vill ställa upp! Hundratusentals osyldiga människor riskerar dö de närmaste dagarna!
Hm... å vad har detta med lokaltrafik att göra? Bör debateras under Ordet är fritt.Ulf S skrev:http://www.motkrig.org

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Anonymous skrev:Krig.
/Manne
Vårtecken var ordet!
Så glömde jag av min lokaltrafikrelaterade gissning ändå. Hur som haver. Ännu ett tag till trafikstart på DL, men jag gissar på att det är dags för första vagnen att väckas upp ur vinterdvalan. En provtur alltså!
Senast redigerad av Mr. Burns den tisdag 18 mars 2003 17:06, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Stefan Widén
vårtecken...
Det ända krig vi förnärvarande är det mot entreprenören som inte hinner bli klar i tid i Wau..annars så har de flesta förstått att om 10 och ½timme så är det dags för högtidlig banöppning. Ljudet från grävskopans enda tand som krafsar i botten på rillan lär visst höras över ...hela...stan.
/stefan
/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Re: vårtecken...
Att det sitter så hårt. Om någon trevlig person skänkte DL en slant öronmärkt för just skrapning av räler, finns det då mer häftiga sätt att sköta det på? Tänker mig själv en barlastad skrapa som skjuts framför en spårvagn.Stefan Widén skrev:Ljudet från grävskopans enda tand som krafsar i botten på rillan lär visst höras över ...hela...stan.
/stefan
/Michael
- Stefan Widén
Vårtecken
Så har äntligen säsongen start på DL visseligen är inte första trafikdagen förän den 5 april...men redan nu kan man alltså åka spårvagn. Vid dagenssista renspass ca 22.30 var det vaxlarna vid Nmt som skulle rensas och vid den i smålansgatan han vi knapp börja innan sirenerna ljd och vips stog det fyra polisbilar framför växel och blockerade all trafik (det va visst nåt bråk på nån pub) men det fina var att vi nu, under polisens säkra skydd kunde slutföra rensningen. När vi va klara s´å var spåren fortfarande blockerade. Men som flexibla spårvagnar är så gick vi motspår tillbaka till Nbp istället och rensade de växlarna.
För övrig så funkar vår traktor utmärkt...förutom ljudet då....
Mvh Stafan
För övrig så funkar vår traktor utmärkt...förutom ljudet då....
Mvh Stafan