Ännu ett toppenförslag av Rolf som han själv arbetat hårt med att få till stånd. Följ med på annorlunda spår som Du aldrig kommer att besöka igen?
SSS Resesektion anordnar varje år minst 3 resor:
1. Nordisk weekend: 27-30/11 I år i december till Oslo.
2. Weekend: 30/4-4/5 I år 30/4 till Milano.
3. Utlandsresa: 4-15/9 Amsterdam/Rotterdam/Haag med studiebesök, utflykter och möjlighet att själv köra modern spårvagn - även för ej utbildade förare.
4. Nostalgiresan: 24/5 En smått fantastisk resa till Stockholms okända spår.
Påstigning utefter linjen Falköping-Stockholm.
Vi åker med SMoKs dieselrälsbussar på Stockholms industrispår.
Start från Stockhom C ca kl 10.30. Vi börjar med att köra till Värtahamnen, Loudden och Gasverket. Vid Gasverket får vi se deras utställning med sakkunnig guidning och därefter lunch på Restaurant Berguven som ingår i resans pris. Därefter åker vi till Ulvsunda industri-
område och dess hamn. Här embarkerar vi en sightseengbåt som via Kalrlbergskanalen, Riddarfjärden och Pålsundet tar oss till Liljeholmskajen där rälsbussarna väntar. Vi åker via Västberga och Södertunneln, (passerar Södersjukhusets underjordiska station), Hammarbyhamnen till Stadsgården för anslutning till Saltsjöbanan. Här liksom på
båtresan kommer Författaren Björn Sylven att kåsera om Stockholms historia. Vi åker hela Saltsjöbanan och beräknar vara tillbaka på Stockholm C ca kl 18.00.
Därefter avgår rälsbussarna åter till Falköping.
Medan vi diggar industrispår kan äkta hälften digga Gallerians butiker.
Pris kr 250:- barn under 7 år gratis.
Anmälan till Djurgårdslinjen genom att sätta in beloppet på Pg 570118-0
senast den 12 maj.
Låter det inte kul? Ring och fråga - sätt in beloppet och kom med!
SSS Resesektion.
Rolf Sjöstedt
Misteltunet 12
181 48 Lidingö
Tel 08-767 1311, mobil 070-676 1411
Tel landet 0157-22069
Stora Nostalgiresan 2003 - Rolf har gjort det igen!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stora Nostalgiresan 2003 - Rolf har gjort det igen!
Senast redigerad av Per Lind den fredag 14 mars 2003 22:01, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, inte bara Bo Björk
Hejsan,
Behöver nog ett förtydligande:
I första inlägget glömdes datum bort men i detta förträffliga Forum kan man gå in och ändra, vilket jag gjort, så nu står datumet där. Men när Bo Björk läste fanns det inget.
-Per
Behöver nog ett förtydligande:
I första inlägget glömdes datum bort men i detta förträffliga Forum kan man gå in och ändra, vilket jag gjort, så nu står datumet där. Men när Bo Björk läste fanns det inget.
-Per
-
Visst är det bra när man kan ändra 
Jag skall med... brorsan fyller inte jämt antal år, så det är inte vrålviktigt...
Det mest spännande är nog Saltsjöbanan... den har jag aldrig åkt förr
(Ta det senare med en stor portion ironi).
Men med skall jag... får väl göra nåt annat när vi åker där...

Jag skall med... brorsan fyller inte jämt antal år, så det är inte vrålviktigt...
Det mest spännande är nog Saltsjöbanan... den har jag aldrig åkt förr

(Ta det senare med en stor portion ironi).
Men med skall jag... får väl göra nåt annat när vi åker där...
Ja när du var inne och läste ja, men inte när jag var därTimK skrev: Det är nog bara du. "Nostalgiresan: 24/5" står det ju.

Bantekniker