Tub linje 14

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Björn Fura

Tub linje 14

Inlägg av Björn Fura »

Vet någon om växlarna med de särskilda spårkorsen kommer att överleva upprustningen som påbörjas i morgon? Så vitt jag vet finns de i övergångsväxlarna mellan Midsommarkransen och Telefonplan, samt Hägerstensåsen och Västertorp.
BF
Donny Lindberg

Re: Tub linje 14

Inlägg av Donny Lindberg »

Björn Fura skrev:Vet någon om växlarna med de särskilda spårkorsen kommer att överleva upprustningen som påbörjas i morgon? Så vitt jag vet finns de i övergångsväxlarna mellan Midsommarkransen och Telefonplan, samt Hägerstensåsen och Västertorp.
BF
Antar att det är växlar med så kallad obruten korningsväxel som avses, Dom lär nog försvinna/DL
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

Re: Tub linje 14

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Donny Lindberg skrev:
Björn Fura skrev:Vet någon om växlarna med de särskilda spårkorsen kommer att överleva upprustningen som påbörjas i morgon? Så vitt jag vet finns de i övergångsväxlarna mellan Midsommarkransen och Telefonplan, samt Hägerstensåsen och Västertorp.
BF
Antar att det är växlar med så kallad obruten korningsväxel som avses, Dom lär nog försvinna/DL
?? Varför då??
Mej veterligt kräver dom minre underhåll samt åstakommer mindre störande ljud för omgivningen.
Dom används väll inte så ofta i R-läge??
M.V.H
CB.
Tutf, .

Inlägg av Tutf, . »

Växeln Midsommarkransen-Telefonplan är ombyggd sedan någon månad tillbaka. Huruvida den var obruten innan ombyggnaden minns jag inte.
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Obruten va den nog.
Det var som spön i backen!!
Cb.
Skriv svar