Reservert trasè?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Nico
Inlägg: 173
Blev medlem: måndag 16 september 2002 15:43
Ort: Oslo
Kontakt:

Reservert trasè?

Inlägg av Nico »

Tydligvis noen som ikke skjønner hva en reservert trasè er... :lol: :lol:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... eID=507140

:roll:
Roger S
Inlägg: 173
Blev medlem: torsdag 06 mars 2003 10:09
Ort: N59°52'05.7 Ø10°49'24.8
Kontakt:

Re: Reservert trasè?

Inlägg av Roger S »

Nico skrev:Tydligvis noen som ikke skjønner hva en reservert trasè er... :lol: :lol:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... eID=507140

:roll:

Mesteparten av bilen lå igjen i skinnegangen der bilen hadde kjørt. Vi som kjørte først der i morges fikk beskjed om å kjøre ekstra forsiktig. Brannvesenet hadde rydda i hele natt, men de var ikke sikre på om de hadde fått med seg alt :)
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Hei!
VI hadde jo for en del år tilbake en SM83 (er noe usikker på nummeret) som prøvde seg den andre veien, nemmelig hvordan det var å være bil!
Den mislikte så sterkt å være sporvogn at den prøvde seg 3 ganger på samme sted, etter det jeg veit rett overfor Sjømansskolen holdeplass, retning Holtet.

Andreas
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Hur kör norrmän?

Inlägg av Björn J. »

Efter omfattande tester har vi här i Göteborg just funnit att BMW inte alls lämpar sig för framförande på spårvägsräls.
Inte heller Mercedes, Volvo, VW eller andra fordon utrustade med gummihjul och förbränningsmotor, särskillt inte om de saknar tillbehöret "rälshjul".

Man skall helst inte ta sig ett "borst" innan färden heller.

Undantaget från dessa regler och erfarenheter är en Chevrolet (eller är det en Dodge?) som går under namnet "Borst-Erik" hos GS, den sopar rent med många promille utefter spåren.

:roll:

Bj.
Vadå jag dyster?
Roger S
Inlägg: 173
Blev medlem: torsdag 06 mars 2003 10:09
Ort: N59°52'05.7 Ø10°49'24.8
Kontakt:

Inlägg av Roger S »

Andy skrev:Hei!
VI hadde jo for en del år tilbake en SM83 (er noe usikker på nummeret) som prøvde seg den andre veien, nemmelig hvordan det var å være bil!
Den mislikte så sterkt å være sporvogn at den prøvde seg 3 ganger på samme sted, etter det jeg veit rett overfor Sjømansskolen holdeplass, retning Holtet.

Andreas
Det var 211!
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Roger S skrev:
Andy skrev:Hei!
VI hadde jo for en del år tilbake en SM83 (er noe usikker på nummeret) som prøvde seg den andre veien, nemmelig hvordan det var å være bil!
Den mislikte så sterkt å være sporvogn at den prøvde seg 3 ganger på samme sted, etter det jeg veit rett overfor Sjømansskolen holdeplass, retning Holtet.

Andreas
Det var 211!
OK, takker for oplyningen!
Bild
Vogn 211 på Avløs vintern 2000, den har her kjørt sin siste tur.........
Roger S
Inlägg: 173
Blev medlem: torsdag 06 mars 2003 10:09
Ort: N59°52'05.7 Ø10°49'24.8
Kontakt:

Re: Hur kör norrmän?

Inlägg av Roger S »

Björn J. skrev:Efter omfattande tester har vi här i Göteborg just funnit att BMW inte alls lämpar sig för framförande på spårvägsräls.
Inte heller Mercedes, Volvo, VW eller andra fordon utrustade med gummihjul och förbränningsmotor, särskillt inte om de saknar tillbehöret "rälshjul".

Man skall helst inte ta sig ett "borst" innan färden heller.

Undantaget från dessa regler och erfarenheter är en Chevrolet (eller är det en Dodge?) som går under namnet "Borst-Erik" hos GS, den sopar rent med många promille utefter spåren.

:roll:

Bj.
Her i byen har vi fått et glimrende eksempel på at leddbusser ikke går særlig bra i trikkens grøntanlegg vinterstid. Som oftest er grøntanleggene "bruntanlegg" om vinteren, gjerne med snø og is oppi. Ved Sandaker senter har trikken reservert trase midt i gata, og ser ut slik som beskrevet ovenfor. En vinterdag for noen år sia kjørte en leddbuss i linje 37 seg vill. Den havna til slutt ved Sandaker senter, men der var det lang bilkø. Da var bussjåføren lur. Trodde han. Han regna jo selvfølgelig med at det var kollektivtrase i trikkesporene, så han kjørte leddbussen sin i sporet. Det gikk et lite stykke, men så var det stopp. Og der sto han i to timer. Dagens helt! :D
Skriv svar