Byttetog til linje 1 står og venter på utkjøring fra vognshallsområdet. Føreren har ikke "snudd lysa". Toget skal fra meg.

Selv om det var vognmangel og linje 1 snudde på Majorstua, sto dette 1300-toget inne. To timer seinere skulle jeg ut og kjøre på linje 1 til Frognersetra, og jeg fikk beskjed om å ta dette toget ned på plattformen og ta avgangen derfra.
T-banen har store kontraster. Nede i sentrum på tunnellstasjonene er det en masse mennesker. En skikkelig storbyfølelse. Øvre del av linje 1 mot Frognerseteren går gjennom skogområder. Der oppe var det tåke, meterhøye brøytekanter og mørkt. Dessverre fikk jeg ikke tatt bilde på grunn av mørket. Men jeg spurte meg selv om jeg faktisk satt og kjørte T-banen i Oslo. Tror ikke man opplever sånt andre steder enn i Oslo

Et tog på linje 3 haster ut fra Majorstua retning Borgen og Kolsås. Det skal egentlig kjøres trevognstog på treern, men det er som sagt vognmangel. Som vanlig!

Seksvognstog på linje 2 mot Østerås. Linje 2 kjøres med "østvogner" (dvs. vogner uten takstrømavtager), og der er det ikke så stor vognmangel som på vest. Fire tog på morgenen og fire tog om ettermiddagen kjøres med 6 vogner en tur. Som regel blir det da koblet til to vogner på firevognstogene oppe på Ellingsrudåsen. Fascinerende med 100 meter stål, men Stockholm har vel åtte vogner i tog?