Presentation
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Presentation
Hej alla glada!
Först idag, den 17:e april har jag hittat detta forum. Härligt!
Jag tycker om smalspårig järnväg, typ Västervik-Åseda, dressincykling samt spårvagnar. Ja, egentligen diggar jag väl det mesta som rullar på räls.
Som ny har man en del frågor.
Dels undrar jag om det finns något forum (annat) som arbetar för att Stockholm åter skall trafikeras av spårvagnar.
Dels undrar jag om någon har sett kampanjknappar för ovanstående idé.
Hälsningar Janne
Först idag, den 17:e april har jag hittat detta forum. Härligt!
Jag tycker om smalspårig järnväg, typ Västervik-Åseda, dressincykling samt spårvagnar. Ja, egentligen diggar jag väl det mesta som rullar på räls.
Som ny har man en del frågor.
Dels undrar jag om det finns något forum (annat) som arbetar för att Stockholm åter skall trafikeras av spårvagnar.
Dels undrar jag om någon har sett kampanjknappar för ovanstående idé.
Hälsningar Janne
Jag drömmer och arbetar för, att spårvagnar åter skall trafikera Stockholms gator!
-
Jodå, det finns det:
http://www.citytram.org/
sedan att inte sidan uppdaterats på två års tid, ser jag som att man kämpar i motvind...
http://www.citytram.org/
sedan att inte sidan uppdaterats på två års tid, ser jag som att man kämpar i motvind...

tack för svar. samtidigt får jag be om ursäkt att jag hamnade bland "bilderna". Förhoppningsvis endast ett nybörjarfel.
Jag funderar på att ta fram en pin/knapp som baserar sig på: I-Hjärta-N-Y, idén (I love New York). Alltså ett svart I, ett rött hjärta samt en bild på en spårvagn.
Den spårvagn jag funderar på är den som återfinns på "varning för spårväg". Jag skall undersöka möjligheterna. Om du känner till kampanjknappar för spårvagnar; berätta.

Jag funderar på att ta fram en pin/knapp som baserar sig på: I-Hjärta-N-Y, idén (I love New York). Alltså ett svart I, ett rött hjärta samt en bild på en spårvagn.
Den spårvagn jag funderar på är den som återfinns på "varning för spårväg". Jag skall undersöka möjligheterna. Om du känner till kampanjknappar för spårvagnar; berätta.

Jag drömmer och arbetar för, att spårvagnar åter skall trafikera Stockholms gator!
(snart flyttar snälla jourmaster eller webmaster tråden till rätt forum)
Har funnits sådana klistermärken, som några aktiva på Djurgårdslinjen gjort. Kanske dags att återuppta produktionen?

http://www.tram.nu/stomnat.php
(dock bör du inte kopiera denna, då den ju självklart är upphovsrättsskyddat som allt i Sverige - men fråga kan man)
Har funnits sådana klistermärken, som några aktiva på Djurgårdslinjen gjort. Kanske dags att återuppta produktionen?

http://www.tram.nu/stomnat.php
(dock bör du inte kopiera denna, då den ju självklart är upphovsrättsskyddat som allt i Sverige - men fråga kan man)
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
- Stefan Widén
kompanjknappar mm
Hej Coollife!
Det är alltid kul när det kommer nya som dessutom verkar vara fulla av ideer på hur man marknadsföra våra planer på ett nytt spårvägsnät i stockholm. Om du vill vara med i det arbetet och är medlem så är du välkommen ut till Alkärrshallen på Djurgården. Där kan vi diskutera hur vi ska gå vidare med knappar mm (det är även där man hämtar tillstånd för användninga av den bild som Bruse visade)
Är du intresserad så skicka ett privat meddelande här ...eller mejla mig på stefan.widen@ss.se
Mvh/stefan
Det är alltid kul när det kommer nya som dessutom verkar vara fulla av ideer på hur man marknadsföra våra planer på ett nytt spårvägsnät i stockholm. Om du vill vara med i det arbetet och är medlem så är du välkommen ut till Alkärrshallen på Djurgården. Där kan vi diskutera hur vi ska gå vidare med knappar mm (det är även där man hämtar tillstånd för användninga av den bild som Bruse visade)
Är du intresserad så skicka ett privat meddelande här ...eller mejla mig på stefan.widen@ss.se
Mvh/stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
-
- Jourmaster
- Moderator
Ja nå!bruse skrev:(snart flyttar snälla jourmaster eller webmaster tråden till rätt forum)
Hvis du har tilstånd fra Cityspår er det ok for oss.Johan Eriksson skrev:Om ni vi så kan jag lägga ut en kortfattad version av Cityspårs kommentarer ang spårväg på 4an på Forum? (om det är ok för webansvarig?)
Vennlig hilsen
Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
nä, jag skall inte kopiera denna. Loggan är färglös, pretto och inger ingen glädje.
Spårvagn tillhör stad, har oslagbar komfort och är ett trevligt inslag. Förr eller senare kommer spårvagnarna tillbaka. Frågan är bara när?

Spårvagn tillhör stad, har oslagbar komfort och är ett trevligt inslag. Förr eller senare kommer spårvagnarna tillbaka. Frågan är bara när?

Re: kompanjknappar mm
Tack för generöst svar.Stefan Widén skrev: Där kan vi diskutera hur vi ska gå vidare med knappar mm (det är även där man hämtar tillstånd för användninga av den bild som Bruse visade)
Mvh/stefan
När det gäller bilden på spårvagn är den hyfsat perfekt. Det är samma som på varningskylten för "spårväg".
Nu är klockan sent men jag hör av mig senare i veckan.
Janne