Oslobilder

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Oslobilder

Inlägg av olasand »

Har varit i Oslo.
Tog med mig kameran.
Blev kort...

Bild

Bild

Bild

De två översta bilderna är tagna vid Wessels plass (tror det hette så), medan den undre är tagen några meter därifrån på Stortingsgatan. Byggnaden bakom träden är Nationaltheatret...

Fler bilder finns på min hemsida http://www.olasand.se
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Snyggt....
Sådana här bilder gillar jag, där inte själva fordonet är i "centrum"... :D
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Wessels Plass är rätt, var där själv i torsdags..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Re: Oslobilder

Inlägg av Andy »

olasand skrev:Har varit i Oslo.
Tog med mig kameran.
Blev kort...
Hei!
Når var du i Oslo?
Var ute sammen med Micke på torsdag og tok bilder på de samme stedene!

Andreas
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

Jag var i Oslo Onsdag till Torsdag i förra veckan (5-6 april) och på Wessels plass var jag mellan klockan 13:50 och 13:59 enligt min kamera! När var ni där?

(Annars måste jag säga att Oslo är en mycket trevlig stad (av vd jag hann se). Det finns bara en stor nackdel, matpriserna!)
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

olasand skrev:Jag var i Oslo Onsdag till Torsdag i förra veckan (5-6 april) och på Wessels plass var jag mellan klockan 13:50 och 13:59 enligt min kamera! När var ni där?

(Annars måste jag säga att Oslo är en mycket trevlig stad (av vd jag hann se). Det finns bara en stor nackdel, matpriserna!)
Vi var der mellom 16.05 og 17.30 ca.

Mat i Norge er dyrt i forhold til Sverige ja.

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Finns ju en Kinesrestaurand i Østbanehallen som har dagens för NOK 69:_ vilket får anses billigt..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

Det skulle man ha vetat, nu blev det Burger King och dyr italiensk restaurang samt ingenting alls istället när pengarna var slut!
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 1:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

Tycker också att andra bilden är rolig. Har funderat på att ge mig ut på en runda någon gång och bara fotografera hörn, vi får väl se om det blir av.

Angående matpriserna kanske man satsar på kvalité, allt jag åt var väldigt gott!
VeVen

Inlägg av VeVen »

om norska priser

Det var i och med oljeboomen som Norge blev ett verkligt dyrt land. För en svensk (eller nästan vem som helst utifrån) är "allt" dyrt i Norge. Även bensin. Vilket väl skulle bevisa att olja och oljeprodukter inte lyder lagen om tillgång och efterfrågan . . .

tror VeVeN
SH

Inlägg av SH »

Det er ikke så rart at alt er dyrere i Norge. Vi har politikere som synes det er trivelig at landet vårt er best på utviklingshjelp, penger til FN, mest mulig bomringer for bilistene, osv. osv. osv. Pengene fra oljeområdene i Nordsjøen saltes ned i aksjer og obligasjoner i utlandet. Vi ser ikke noe av dem. FN kårer oss til verdens beste land å bo i. Det er tydelig at disse menneskene som kårer oss til det, aldri har vært i Norge.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

SH skrev:Det er ikke så rart at alt er dyrere i Norge. Vi har politikere som synes det er trivelig at landet vårt er best på utviklingshjelp, penger til FN, mest mulig bomringer for bilistene, osv. osv. osv. Pengene fra oljeområdene i Nordsjøen saltes ned i aksjer og obligasjoner i utlandet. Vi ser ikke noe av dem. FN kårer oss til verdens beste land å bo i. Det er tydelig at disse menneskene som kårer oss til det, aldri har vært i Norge.
Fast hade Bondevik/Stoltenberg &Co valt att sätta sprätt på oljemiljarderna så hade ni nog haft flerdubbelt högre priser... :twisted: :roll: Inflasjon....
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
VeVen

Inlägg av VeVen »

Ulrik Berggren skrev:
SH skrev:Det er ikke så rart at alt er dyrere i Norge. Vi har politikere som synes det er trivelig at landet vårt er best på utviklingshjelp, penger til FN, mest mulig bomringer for bilistene, osv. osv. osv. Pengene fra oljeområdene i Nordsjøen saltes ned i aksjer og obligasjoner i utlandet. Vi ser ikke noe av dem. FN kårer oss til verdens beste land å bo i. Det er tydelig at disse menneskene som kårer oss til det, aldri har vært i Norge.
Fast hade Bondevik/Stoltenberg &Co valt att sätta sprätt på oljemiljarderna så hade ni nog haft flerdubbelt högre priser... :twisted: :roll: Inflasjon....
Japp. Då hade ekonomin blivit ännu mer överhettad.

Men redan som det är så orsakar detta naturligtvis problem med kostnadsläget. Det drabbar den industri som inte är kopplad till oljan.

anser VeVeN (med norskt påbrå)
Skriv svar