Oslo's nye t-baner ruller fortsatt

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Oslo's nye t-baner ruller fortsatt

Inlägg av Andy »

Siden de ble satt i drift har de kun blitt tatt ut av trafikk 2 ganger på grunn av tekniske feil, de to togsettene har vell rullet ca 15000 km siden de kom til Oslo.

Bild
MX 3x01 settet på Majorstua, på bildet sees også 2 1300 tog.

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Läckert, då vet man vad som väntar..
Kör de hela dygnet eller bara typ 6-19?
De kjører kun på linje 3 nå?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Dom lär ju se ganska "coola" ut på sommaren 8)
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

M224 skrev:Dom lär ju se ganska "coola" ut på sommaren 8)
Japp, gleder meg til å ta bilder av dem da!
Bussmicke skrev:Läckert, då vet man vad som väntar..
Vognene kjører hele driftsdøgnet, de kjører på linje 3 mandag-fredag, og på linje 5 lørdag og søndag, dette er ihvertfall det jeg har fått opplyst.

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Andy skrev:
Bussmicke skrev:Läckert, då vet man vad som väntar..
Vognene kjører hele driftsdøgnet, de kjører på linje 3 mandag-fredag, og på linje 5 lørdag og søndag, dette er ihvertfall det jeg har fått opplyst.

Andreas
Härligt, då kan man ta kvällsbilder under jord..
Blir de kvar till Påsk, eller längre?
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Re: Oslo's nye t-baner ruller fortsatt

Inlägg av BaardB »

Andy skrev:Siden de ble satt i drift har de kun blitt tatt ut av trafikk 2 ganger på grunn av tekniske feil, de to togsettene har vell rullet ca 15000 km siden de kom til Oslo.
Dette må være et 1. april-skämt :!:. Vognene har hatt flere stoppende feil, og prøveperioden er utvider ihvertfall 2 ganger på grunn av dette. Men at vognene går bra, med lite feil, er det ingen tvil om!

Det ene toget har allerede passert 31.000 km, det andre er like etter. De skal til ettersyn for dette på tirsdag og torsdag til uken.

Tror 24. april er siste dag de skal kjøres, deretter blir de satt bort på Ryen og skal etterhvert gennomgå en ombygging slik at de blir lik serieleveransen som begynner i 2007.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Nu skojar du bara, eftersyn om de ska rulla några veckor till...
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

BaardB skrev:
Andy skrev:Siden de ble satt i drift har de kun blitt tatt ut av trafikk 2 ganger på grunn av tekniske feil, de to togsettene har vell rullet ca 15000 km siden de kom til Oslo.
Dette må være et 1. april-skämt :!:. Vognene har hatt flere stoppende feil, og prøveperioden er utvider ihvertfall 2 ganger på grunn av dette. Men at vognene går bra, med lite feil, er det ingen tvil om!

Det ene toget har allerede passert 31.000 km, det andre er like etter. De skal til ettersyn for dette på tirsdag og torsdag til uken.

Tror 24. april er siste dag de skal kjøres, deretter blir de satt bort på Ryen og skal etterhvert gennomgå en ombygging slik at de blir lik serieleveransen som begynner i 2007.
Infoen jeg hadde var noen uker gammal, så det var nok ikke helt korrekt det jeg sa nei!

Noen ide om når vognene kommer tilbake etter ombygning?
Ser jo ikke lenger ut som om vognene skal tilbake til Tyskland.

Andreas
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Bussmicke skrev:Nu skojar du bara, eftersyn om de ska rulla några veckor till...
Nei, det ene settet som har passert 30.000 skal ha ettersyn på tirsdag. Det andre på torsdag. Grensene er fastsatte +/- noen prosent, går de over kan de ikke kjøres. Så dette må til for at de skal kunne rulle de siste ukene.
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Andy skrev:Noen ide om når vognene kommer tilbake etter ombygning?
Ser jo ikke lenger ut som om vognene skal tilbake til Tyskland.
Tyskland ser ikke aktuelt ut lenger. I utgangspunktet skal ikke vognene ut å kjøre igjen før i 2007, men skal man gjette blir de kanskje å se etter sommeren 2006 :wink:
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

gjette betyder?
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
TS

Inlägg av TS »

Gissar på gissa.
SH

Inlägg av SH »

BaardB skrev:

Dette er vel ikke helt riktig. Det har hele tiden vært forutsetningen at MX skal prøvekjøres til slutten av april. Dette med at det hele er blitt utsatt to ganger, må vel være aprilspøken her. Testførerne skrev kontrakt ut april.

Dessuten går MX på linje 3 hverdager + lørdager. På linje 5 går den bare på søndager.
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

SH skrev:Dette med at det hele er blitt utsatt to ganger, må vel være aprilspøken her.
Sorry, det er sant. Siste dag i trafikk skal jeg derimot ikke sverge på :wink:
volvo9700
Kontakt:

Inlägg av volvo9700 »

Jeg har tatt/sett denne banen en sjelden gang på 5'eren også i uka!
Hilsen Magne fra Norge!
Besøk hjemmesiden min! http://www.stkp.net
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Är MX nå´t de bara heter nu eller kommer MX vara det de ska heta även i fortsättningen?
Eller, kan det bli T9. T10 etc etc.
//MN
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Jeg håper de kommer til å finne på noe bedre, men her er det ofte prestige fra planleggere og markedsfolket.
Skriv svar