Helt från ingenstans kom jag på att det skulle vara kul att ta en tripp till Norrtälje, en ort jag inte varit på på säkert närmare 20 år! - kände mig inte alls frisk nog i morse att ta mig iväg, men en timmas eftermiddagslur o en kopp kaffe på det stärkte mig o jag gav mig iväg. Ungefär hälften av bilderna blev publiceringsbara så de ser ni här, sen tog jag ngra mer lyckade bilder av själva stan också, men de får ni inte se i detta forum =)
Nåja, enjoy?
Bussen som skulle ta mig iväg på min färd... fick faktiskt åka samma buss tillbaka också:
Sist jag var i Norrtälje var 1998, men i sommar kanske man får ta sig en tur dit med nya kameran
Tackar! - det härliga vädret hjälpte säkert till att få en juste ljussättning så =) - synd att jag kom iväg så sent barfa, annars hade det nog blivit mer bilder, men jag tog mig hemåt då solen började gå ned... - underar på att ta mig tillbaks i sommar själv (med en ny kamera?!) =) - verkar vara en underbar sommarstad/ort...
Sist jag var i Norrtälje var 1998, men i sommar kanske man får ta sig en tur dit med nya kameran
Tackar! - det härliga vädret hjälpte säkert till att få en juste ljussättning så =) - synd att jag kom iväg så sent barfa, annars hade det nog blivit mer bilder, men jag tog mig hemåt då solen började gå ned... - underar på att ta mig tillbaks i sommar själv (med en ny kamera?!) =) - verkar vara en underbar sommarstad/ort...
Jag tänkte mera på hela remsan att det är ganska stora bokstäver, men smaken är som baken och baken är delad
Jo, men det är mest för att a) det ska lätt synas vad/var och b) för att det ska avskräcka folk att sno bilderna hur somhelst utan att respektera copyrighten =)
virtual1 skrev:Åhå, CAlle tillabka från utlandet, välkommen hem - nu väntar vi med spänning på lite bilder då - o tack f.ö =)
Jorå, bilder kommer men det dröjer lite. Det är en del att sortera och en hel del bläddrande i kartorna för att försöka lista ut lämpliga namn (på utrikiska dessutom) på var tusan jag har varit...
virtual1 skrev:Åhå, CAlle tillabka från utlandet, välkommen hem - nu väntar vi med spänning på lite bilder då - o tack f.ö =)
Jorå, bilder kommer men det dröjer lite. Det är en del att sortera och en hel del bläddrande i kartorna för att försöka lista ut lämpliga namn (på utrikiska dessutom) på var tusan jag har varit...
virtual1 skrev:Var du SÅ full hela resan att du inte minns det?
Nej, alltså, jag vet ju ungefär var jag har varit. Fast eftersom hustrun inte är så intresserad av bussplåtning så har jag nöjt mig med att ha kameran runt halsen och plåta lite då och då när tillfälle har givits. Det som återstår nu är därför att försöka hitta rätt orts- och/eller gatunamn på kartorna.