Sunkigaste M31?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Sunkigaste M31?
Härmed nominerar jag 323. Inte mycket gult kvar på väggarna i det vraket.
(Varför har M31 fått förfalla på det sättet?)
(Varför har M31 fått förfalla på det sättet?)
Ni har inga inredningsbilder på M31? Hur pass slitna är de jämfört med våra t-banevagnar?Anonymous skrev:Håller med 323 är en av de i sämst skick, men vad är det som sliter ner på dom så mycket?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Nej, var du glad att du slipper se eländet.Mikael R skrev:Ni har inga inredningsbilder på M31? Hur pass slitna är de jämfört med våra t-banevagnar?Anonymous skrev:Håller med 323 är en av de i sämst skick, men vad är det som sliter ner på dom så mycket?
Skulle nog jämföra dom med Cx. A-delen i M31 är helt ok, men B-delen och till stor även låggolvsdelen är ofta riktigt nergången. Och inget verkar hända.

Du kan väl aldrig gissa varför dom ser ut som dom gör??
Annars ger jag dig svaret här, k-o-t-r o åter k-o-t-r, när man sedan tar bort detta så åker tyvärr lite av färgen med o vagnarna lackas inte om föräns det verkligen behövs.
Betänk det folket som också åker med vagnarna numera, dom skiter väl i hur vagnen ser ut bara dom får svina ombord, o ingen jäkel vågar öppna käften heller för det förväntas ju att föraren ensam skall göra.
Först när vi förare reagerar börjar folk vrida på sig o fundera hur detta ska gå.
Så skyll Er själva lite hur dom ser
Annars ger jag dig svaret här, k-o-t-r o åter k-o-t-r, när man sedan tar bort detta så åker tyvärr lite av färgen med o vagnarna lackas inte om föräns det verkligen behövs.
Betänk det folket som också åker med vagnarna numera, dom skiter väl i hur vagnen ser ut bara dom får svina ombord, o ingen jäkel vågar öppna käften heller för det förväntas ju att föraren ensam skall göra.
Först när vi förare reagerar börjar folk vrida på sig o fundera hur detta ska gå.

Efter att ha sysslat en del med kl-tt-r verkar det ha blivit en yrkesskadaMurveln skrev:Nej, var du glad att du slipper se eländet.Mikael R skrev:Ni har inga inredningsbilder på M31? Hur pass slitna är de jämfört med våra t-banevagnar?Anonymous skrev:Håller med 323 är en av de i sämst skick, men vad är det som sliter ner på dom så mycket?
Skulle nog jämföra dom med Cx. A-delen i M31 är helt ok, men B-delen och till stor även låggolvsdelen är ofta riktigt nergången. Och inget verkar hända.

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Tänk så mycket vagn jag åkt utan att nånsin se någon kl-ttr- i farten. Även om du skriver slutkommentaren med glimten i ögat vill jag nog påstå att det är tämligen få passagerare som får skylla sig själva därför att de inte reagerat. Man kan vidare även fundera på hur många som överhuvudtaget vågar reagera med tanke på det våldsamma beteende som kl-ttr- uppvisat mot bl.a. förare den senaste tiden.Struve skrev:Betänk det folket som också åker med vagnarna numera, dom skiter väl i hur vagnen ser ut bara dom får svina ombord, o ingen jäkel vågar öppna käften heller för det förväntas ju att föraren ensam skall göra.
Nu är det mest "t-gg-r" jag syftade på som skrivs med tuschpenna, detta räknas också som kl-tt-r.
Vagnarna ser sunkiga ut då folk slänger upp sina skor på solen mitt emot i c-delen o stolen bredvid i b-delen, jo som sagt var, sålänge ingen öppnar käften o säger nått så får Ni tyvärr leva med sunkiga vagnar, betänk kostnaden av att lacka om en vagn också.
Det är liksom inte bara bara att lacka om en vagn sådär, plus att någon får betala kallaset oavsett om den skylldige åker dit eller ej, oftast via din skattesedel eller genom höjda biljettpriser.
Detta sabotage/förstörelsefenomen drabbar tyvärr den oskyldiga genom indragna undomsgårdar, mindre officiell service mm mm.
Det nämns dom våldsamma kl-ttr-r-a som vart i farten men dessa har inte vart ombord/i närheten av en vagn som ligger ute på linjen utan detta har skett i vändslingor/ändhpl.
Vagnarna ser sunkiga ut då folk slänger upp sina skor på solen mitt emot i c-delen o stolen bredvid i b-delen, jo som sagt var, sålänge ingen öppnar käften o säger nått så får Ni tyvärr leva med sunkiga vagnar, betänk kostnaden av att lacka om en vagn också.

Det är liksom inte bara bara att lacka om en vagn sådär, plus att någon får betala kallaset oavsett om den skylldige åker dit eller ej, oftast via din skattesedel eller genom höjda biljettpriser.
Detta sabotage/förstörelsefenomen drabbar tyvärr den oskyldiga genom indragna undomsgårdar, mindre officiell service mm mm.
Det nämns dom våldsamma kl-ttr-r-a som vart i farten men dessa har inte vart ombord/i närheten av en vagn som ligger ute på linjen utan detta har skett i vändslingor/ändhpl.
Då kan väl jag förtydliga mig med att jag med "kl-ttr-" även avsåg "taggare".
De som använder motsatt stol som fotstöd får onda ögat och ibland har jag t.o.m. öppnat käften. För det mesta undviker jag dock mellandelen just av denna anledning. Det är inte så fräscht att sitta och smörja in byxbenen med hundskit och diverse annat jox. OK, jag vet att inte heller de andra sätena är så fruktansvärt fräscha, med kl-tt-r och rester från personer som inte skött sina behov på därför avsedd plats. Ska sanningen fram undviker jag helst helt och hållet att sitta i vagnarna. Valet mellan bil och vagn är tyvärr inte alltför svårt. Jag önskar att kvaliteten i vår kollektivtrafik hade varit långt mycket bättre än idag, men man får ju inte alltid som man vill (inte ens på julafton
)
De som använder motsatt stol som fotstöd får onda ögat och ibland har jag t.o.m. öppnat käften. För det mesta undviker jag dock mellandelen just av denna anledning. Det är inte så fräscht att sitta och smörja in byxbenen med hundskit och diverse annat jox. OK, jag vet att inte heller de andra sätena är så fruktansvärt fräscha, med kl-tt-r och rester från personer som inte skött sina behov på därför avsedd plats. Ska sanningen fram undviker jag helst helt och hållet att sitta i vagnarna. Valet mellan bil och vagn är tyvärr inte alltför svårt. Jag önskar att kvaliteten i vår kollektivtrafik hade varit långt mycket bättre än idag, men man får ju inte alltid som man vill (inte ens på julafton

Det kan jag till 100% hålla med om, valet är enkelt för min del också, undviker åka vagn i det längsta o måste jag så står jag upp oavsett om jag åker i uniform eller civil. Dock säger jag ifrån om folk bär sig jäkligt ocivilliserat ut, t o m bett folk lämna vagnen även civil då folk bärt sig åt som riktiga svin. Kanske har med auktoritet även då när folk lyssnar, visst att folk känner igen mig även när jag är civil men ändå.
Nä Go Jul o önskan ligger också i en högre kvalitet på fordonen men med tanke på vad vi transporterar i vissa lägen så är det inte konstigt att vagnarna ser som dom gör.
Tror det ligger på psykosociala planet med utanförskap, att helt enkelt känslan av att inte tillhöra det samhället man bor i, nog där det egentliga problemet ligger. Varför bry sig när man ändå inte deltar på rätta vilkor i samhället
Nä Go Jul o önskan ligger också i en högre kvalitet på fordonen men med tanke på vad vi transporterar i vissa lägen så är det inte konstigt att vagnarna ser som dom gör.
Tror det ligger på psykosociala planet med utanförskap, att helt enkelt känslan av att inte tillhöra det samhället man bor i, nog där det egentliga problemet ligger. Varför bry sig när man ändå inte deltar på rätta vilkor i samhället

Vill inte skälla på er förare. Det är självklart inte ert fel att vagnarna ser ut som dom gör. Däremot borde underhållet vara dimensionerat efter den graden av vandalisering vi har idag. Jag förstår att det inte går att byta ut rutor varje dag, eller lacka om en vagn efter varje angrepp. Men bättre standard än idag borde man som betalande resenär kunna kräva.
Nu skiter väl Västtrafiks ledning i hur spårvagnarna ser ut invändigt, dom åker ju ändå bil till jobbet. Så länge det är kl-tt-r i spårvagnarna "på papperet" så är ju allt frid och fröjd i deras Volvo V50.
En god fortsättning önskas dock ni förare (bl.a. Struve som orkar med att köra oss i pöbeln vareviga dag)
!
Nu skiter väl Västtrafiks ledning i hur spårvagnarna ser ut invändigt, dom åker ju ändå bil till jobbet. Så länge det är kl-tt-r i spårvagnarna "på papperet" så är ju allt frid och fröjd i deras Volvo V50.
En god fortsättning önskas dock ni förare (bl.a. Struve som orkar med att köra oss i pöbeln vareviga dag)

Vill minnas att det var en artikel i sommras om att majoriteten av medlemmarna i Västtrafiks styrelse faktiskt tar bilen trots att dom har tjänstekort!Harald skrev:Hur vet du det?Anonymous skrev:
Nu skiter väl Västtrafiks ledning i hur spårvagnarna ser ut invändigt, dom åker ju ändå bil till jobbet.
/Björn som innehar tjänstekort och anser att man ska leva som man lär.
EDIT: här var visst artikeln, http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=128794
Ja du Murveln. Jag har ägnat förmiddagen åt att åka runt med spårvägen och måste säga att standarden är beklämmande. Tycker det är ofattbart att videoövervakade fordon kan se ut på det viset utan att något händer. Hur många vandaler greps förra året? 2-3?
Samtidigt kan man undra varför kl-tt-r tvättas bort. Det leder ju bara till att färgen lossnar och att vandalerna i större utsträckning börjar rispa rutor istället. Jag upplevde det som att i princip alla rutor var rispade i de vagnar jag åkte med, även i M28 och M29.
Nej, halvmesyrer är inte att föredra. Antingen låter man fordonen förbli kl-ttr- eller så får man se till att rusta upp fordonen rejält.
Vad hände förresten med vagnsvärdsprojektet?
Samtidigt kan man undra varför kl-tt-r tvättas bort. Det leder ju bara till att färgen lossnar och att vandalerna i större utsträckning börjar rispa rutor istället. Jag upplevde det som att i princip alla rutor var rispade i de vagnar jag åkte med, även i M28 och M29.
Nej, halvmesyrer är inte att föredra. Antingen låter man fordonen förbli kl-ttr- eller så får man se till att rusta upp fordonen rejält.
Vad hände förresten med vagnsvärdsprojektet?
Förövrigt att vagnarna ser ut som dom gör ÄR ett samhällsproblem, GS åtgärdar genom att sannera bort allt oönskat oavsett om det sliter eller ej på underlaget, när vagnen har gått ner sig riktigt lackas vagnen om. Detta dröjer lite meroende på hur mkt det finna att göra i lackhall/verkstad.
I slutändad får skattebetalarna vara med att betala kallaset som vi faktiskt skulle vara hyggligt förskonade från om det vart någon uppfostran i från första början. Tyvärr kommer man väl inte åt alla slynglar genom uppfostran, vissa misslyckas/kommer snett i samhället ändå.
Så Ni som ser folk som sabbar, iaktag och lämna det till förarna med kontaktuppgifter eller gör en polisanmälan om vad du sett, om Du nu inte ingriper, vilket jag faktiskt inte inråder till om Du inte är helt 100% säker på att du reder ut eventuell situation.
I slutändad får skattebetalarna vara med att betala kallaset som vi faktiskt skulle vara hyggligt förskonade från om det vart någon uppfostran i från första början. Tyvärr kommer man väl inte åt alla slynglar genom uppfostran, vissa misslyckas/kommer snett i samhället ändå.
Så Ni som ser folk som sabbar, iaktag och lämna det till förarna med kontaktuppgifter eller gör en polisanmälan om vad du sett, om Du nu inte ingriper, vilket jag faktiskt inte inråder till om Du inte är helt 100% säker på att du reder ut eventuell situation.
-
- Ort: Göteborg & Västerås - Bussjohan har byttet signatur til Joohan
Tycker kretiken är fel.Tyko skrev:Åkte med 327 ikväll. Sicket vrak! Helt otroligt att Västtrafik får så gott betyg jämt. Fordonen är ju ofta i beklämmande skick. Har Svensson inga som helst krav längre?
majoriteten av vagnarna är frächa, sen kan väll aven du räkna ut att vagnarna blir skitiga när vädret är som det är nu?
Eller ska man tvätta dom var 10-minut?