Vandaliserad tunnelbanevagn
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Vandaliserad tunnelbanevagn
Idag när jag var på T-centralen och kom ner till perrongen för röda linjen norrut hann jag precis se ett Cx-tåg åka iväg. Om jag såg rätt var sista vagnen C6 2707. Till skillnad från resten av vagnarna var den nedsläckt och åtminstone tre av rutorna (det bakersta dörrparet + en ruta bredvid) var krossade. På ljusskylten på perrongen stod det något i stil med "sista vagnen avstängd pga skadegörelse". Någon som vet några detaljer? 

En dessvärre ganska vanlig syn i tunnelbanan
, Tåget får gå sitt omlopp för att sedan förmodligen tas ur trafik vid Lhe och köras till Na för sanering och reparation.
Förmodligen denna avgång:
Tunnelbanan Röda linjen
Inställda avgångar på grund av vagnfel:
Liljeholmen - ropsten kl 13.11.
Ropsten - Liljeholmen kl 13.35.

Förmodligen denna avgång:
Tunnelbanan Röda linjen
Inställda avgångar på grund av vagnfel:
Liljeholmen - ropsten kl 13.11.
Ropsten - Liljeholmen kl 13.35.
Fel område
Fel område Joel. Röda linjen går inte i västerort.Joel skrev:Det går hett till i västerort!
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Re: Fel område
Det finns två västerort, den vanliga som ligger i sthlms kommun och omfattar bromma, vällingby, akalla, kista, rinkeby, hässelby etc.17AGR skrev:Fel område Joel. Röda linjen går inte i västerort.Joel skrev:Det går hett till i västerort!
Sen finns polisens Västerort som även omfattar Solna, Sundbyberg och Ekerö och Bergshamra ligger i östra Solna har jag för mig och således kan man säga att Röda linjen går i Västerort men jag går efter din hypotes AGR och håller med dig

Pentax for life!
Kan stämma, varvtiden på linje 13 är 1,40.NerdBoy skrev:Nej, det här var senare, vid 17-tiden ungefär.
Lustigt, jag kom från Tierp till Stockholm C vid 18:40 och var på T-station 5 minuter senare och hamnade på just detta tåg. Ingen rolig syn..

Vi kom bara till Hornstull..
Strax bakom kom ett helt tomt C20-tåg som jag inte vet om det egentligen var på väg till vagnhallen men som fick rycka in.
Denna bild blir vardagsbild för igår..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
- Bengt Jönsson
- Kontakt:
Sparkfot skrev:Instämmer, sätt upp kl-tt-r plank som de kan kluddra ner så mkt de vill men tågen ger dom tusan i!Tåg-robban skrev:Vilka idioter som förstör så fina tåg
Tror sannerligen inte att uppsättande av "kl-tt-r" skulle minska vandaliseringen av fordon och andra miljöer. Snarare så skulle detta vara "plantskolor" för unga småligister...

Det handlar inte om behov av att uttrycka sin konstnärliga ådra utan om att göra det förbjudna! Sökandet efter adrenalinkickar, förstöra och sabba, skrämma hederliga resenärer för att visa vem som har "makt" och reta samhällets representanter i form av väktare och poliser.

/Bengt
Men vänta nu, är inte tåget på Bussmickes bild på väg söderut? Tåget jag såg var på väg norrut. Den vandaliserade vagnen i tåget jag såg (2707 om jag nu såg rätt) borde i så fall befinna sig först i tåget på Bussmickes bild.tb2tft skrev:Det var 13 tur 1 som fick några ruttor sönderslagna i v7 och v8, föraren fick ingen klarsignal då han skulle stänga dörrarna i Skärholmen.
Det visade sig att det va glassplitter från en dörrutta.