Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Idag var jag ute på lunchen med det nyinköpta begagnade objektivet för att testa det lite, solen låg på väldigt mycket idag.
Imorgon åker jag iväg ett tag så ni får klara er utan mig i några dagar
Per Lind skrev:Hur blir bilden på full tele?
Är det skakningsoskärpe-inställning?
-Per
Det finns ingen bildstabilisator på det, men bild 3 ovan är tagen med 82 mm brännvidd. Tror inte det är några problem med skakningsoskärpa på ett 28-105 objektiv.
"Trots motivet" är det väldigt snygga bilder.
Är detta ett objektiv som man bara skjuter av en snabb bild med eller kräver det extra stadig hand och stillastående motiv?
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Per Lind skrev:"Trots motivet" är det väldigt snygga bilder.
Är detta ett objektiv som man bara skjuter av en snabb bild med eller kräver det extra stadig hand och stillastående motiv?
-Per
Hej Allesammans!
Nu har jag kommit hem från en liten resa med objektivet som ni pratar om, bilder kommer visas senare i veckan.
Man behöver inte en särskilt stadig hand för att hålla obektivet vid 105mm, den klarar det väldigt bra, 105mm är inte så långt egentligen...