
En gula - En blåa - En röda
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
-
- Inlägg: 1553
- Blev medlem: onsdag 11 maj 2005 19:08
- Ort: Lappkärrsberget, Universitetet, Tub 2
- Kontakt:
En gula - En blåa - En röda

>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska 
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/

Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
- Stefan Widén
- Inlägg: 3073
- Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09
Äntligen...
Nu har bussar verkligen blivit intressanta....
HEJA DJURGÅRDEN
/stefan
HEJA DJURGÅRDEN
/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Jaha,
"ta den gula bussen som går på blåbusslinjen, utnför röda linjens t-station"
"vadå? de gråa bussen som går på gråbusslinjen, utanför gråa linjens t-station"?
Perfekt att kalla linjer efter färg, när man sen kör med röda, blåa, gula eller inhyrda vita bussar. perfekt för de med färgdefekt.
Förlåt, men idioter är de som hittar på nåt dyligt idiotiskt.
Vad är det för fel med "ta linje 658". Enkalre för alla, färgblinda, kisener, japaner.
"ta den gula bussen som går på blåbusslinjen, utnför röda linjens t-station"
"vadå? de gråa bussen som går på gråbusslinjen, utanför gråa linjens t-station"?
Perfekt att kalla linjer efter färg, när man sen kör med röda, blåa, gula eller inhyrda vita bussar. perfekt för de med färgdefekt.
Förlåt, men idioter är de som hittar på nåt dyligt idiotiskt.
Vad är det för fel med "ta linje 658". Enkalre för alla, färgblinda, kisener, japaner.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
- Stefan Widén
- Inlägg: 3073
- Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09
en utmaning
Men Bruse då
Har vi inte lärt oss nu att att åka kollektivt är en utmaning..som kräver färgseende... det måste vara krångligt annas skulle ju hela appraten bra då alla kunde åka,,utan problem
/stefan
Har vi inte lärt oss nu att att åka kollektivt är en utmaning..som kräver färgseende... det måste vara krångligt annas skulle ju hela appraten bra då alla kunde åka,,utan problem
/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Re: en utmaning
Ja, för vore det logiskt, konsekvent, överskådlit och enkelt, skulle SL få fler kunder. Hu så hemskt! Då uppfyller man ju inte sina mål. Vad var det de sa att målet var, 75%? Även om de har som mål att ha allt annat än 100% nöjda kunder, så innebär exempelvis 95% nöjda kunder, at tman måste ha 55 missnöjda. Tänk de bara är 2%, vad gör man då?Stefan Widén skrev:Men Bruse då
Har vi inte lärt oss nu att att åka kollektivt är en utmaning..som kräver färgseende... det måste vara krångligt annas skulle ju hela appraten bra då alla kunde åka,,utan problem
/stefan
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Jag har svårt att tro att någon skulle ge den beskrivningen. Dels är 639 inte någon blåbusslinje, dels kan bussarna vara röda, gula eller (ännu ett tag) silverfärgade med vinröd rand.bruse skrev:Jaha, "ta den gula bussen som går på blåbusslinjen, utnför röda linjens t-station"
Dessutom är inte 639 någon vanlig SL-linje eftersom den går en bra bit in i ett annat län och det därför krävs betalning utöver SL-kortet för den sista biten.
Lidt om farver og andet i København:
Der opereres med en hel stribe farver, men det er kun A-bussernes røde og S-bussernes blå, der også bruges på hjørnerne af respektive busser. Men da flere A- og S-buslinier køres i forbindelse med E- og natbuslinier, kan man også møde E-busser med blå hjørner og natbusser med røde hjørner, selv om den normale farve på busserne for disse ellers er den normale gule.
Til gengæld bruges de forskellige farver flittigt i trafikinformation og på stoppestederne. Alt i alt er der følgende varianter:
Rød: A-busser. Farven bruges som nævnt også på hjørnet af busserne. Svarer til Stockholms stamlinier.
Lyseblå: S-busser. Også her bruges farven også på hjørnet af busserne. Hurtige linier der kun stopper ved vigtigere stoppesteder.
Mørkegrøn: E-busser (Ekspresbusser). Ingen hjørnefarver undtagen på et par linier der helt eller delvist trafikeres af S-busser. Hurtige linier i myldretiden der kun stopper ved vigtigere stoppesteder.
Mørkegrøn: P-busser (Pendulbusser). Hurtige linier i myldretiden mellem stationer og arbejdspladser/uddannelsessteder.
Orange: Telebusser. Linier i bestemte (land)områder på skæve tidspunkter primært med kørsel efter behov.
Lysegrøn: Servicebusser. Linier med snørklede linieføringer beregnet til ældre og handicappede.
Grå: Natbusser. Røde henholdsvis blå hjørner på enkelte linier der trafikeres af A- eller S-busser. Kører som navnet siger om natten.
Gul: Almindelige buslinier.
Hvid: Fjernbusser og erstatningskørsel for metro.
Mørkeblå: Havnebusser. Kort havnebuslinie i Københavns havn.
Lidt links til yderligere illustrering:
A-bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=613
S-bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=612
Almindelig bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=610
Havnebus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=480
Stoppested med fire forskellige farver: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=404
Der opereres med en hel stribe farver, men det er kun A-bussernes røde og S-bussernes blå, der også bruges på hjørnerne af respektive busser. Men da flere A- og S-buslinier køres i forbindelse med E- og natbuslinier, kan man også møde E-busser med blå hjørner og natbusser med røde hjørner, selv om den normale farve på busserne for disse ellers er den normale gule.
Til gengæld bruges de forskellige farver flittigt i trafikinformation og på stoppestederne. Alt i alt er der følgende varianter:
Rød: A-busser. Farven bruges som nævnt også på hjørnet af busserne. Svarer til Stockholms stamlinier.
Lyseblå: S-busser. Også her bruges farven også på hjørnet af busserne. Hurtige linier der kun stopper ved vigtigere stoppesteder.
Mørkegrøn: E-busser (Ekspresbusser). Ingen hjørnefarver undtagen på et par linier der helt eller delvist trafikeres af S-busser. Hurtige linier i myldretiden der kun stopper ved vigtigere stoppesteder.
Mørkegrøn: P-busser (Pendulbusser). Hurtige linier i myldretiden mellem stationer og arbejdspladser/uddannelsessteder.
Orange: Telebusser. Linier i bestemte (land)områder på skæve tidspunkter primært med kørsel efter behov.
Lysegrøn: Servicebusser. Linier med snørklede linieføringer beregnet til ældre og handicappede.
Grå: Natbusser. Røde henholdsvis blå hjørner på enkelte linier der trafikeres af A- eller S-busser. Kører som navnet siger om natten.
Gul: Almindelige buslinier.
Hvid: Fjernbusser og erstatningskørsel for metro.
Mørkeblå: Havnebusser. Kort havnebuslinie i Københavns havn.
Lidt links til yderligere illustrering:
A-bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=613
S-bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=612
Almindelig bus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=610
Havnebus: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=480
Stoppested med fire forskellige farver: http://www.myldretid.dk/billeder/vis_bi ... oto_id=404
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Leif Jørgensen
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Jeg har aldrig hørt om problemer, men det skyldes nok, at folk er vant til at orientere sig efter linienummer og ikke efter farve. Begreber som den røde linie og den grønne vogn kendes ikke - undtagen er dog skolebusser i visse amter - nå ja også "den blå vogn" men den er til sindsyge!
De røde og blå hjørner er i øvrigt først indført sammen med A-busserne i 2002 og gør det muligt at kende A- og S-busser på lang afstand. Ret så praktisk for de punktmatrix-skilte og digital-skilte, der benyttes heromkring, er ikke just lette at læse på afstand.
De røde og blå hjørner er i øvrigt først indført sammen med A-busserne i 2002 og gør det muligt at kende A- og S-busser på lang afstand. Ret så praktisk for de punktmatrix-skilte og digital-skilte, der benyttes heromkring, er ikke just lette at læse på afstand.
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Leif Jørgensen