Sökningen fann 7 träffar
- söndag 26 oktober 2025 20:38
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Status C30?
- Svar: 370
- Visningar: 148423
Re: Status C30?
2107 stod i Marievik idag på eftermiddagen.
- fredag 14 mars 2025 22:23
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: (Spårvägsarkeologi) Uppsala, Polacksbacken, Linje 4
- Svar: 8
- Visningar: 3157
Re: (Spårvägsarkeologi) Uppsala, Polacksbacken, Linje 4
Du menar Gamla Uppsalagatan? Det var väl där den vände och den gatan man ser på det gamla flygfotot.
- söndag 14 maj 2023 22:16
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Antal C30 på röda linjen i dag
- Svar: 145
- Visningar: 49479
Re: Antal C30 på röda linjen i dag
Mer nymålad än från fabriken liksom...
- söndag 14 maj 2023 20:52
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Antal C30 på röda linjen i dag
- Svar: 145
- Visningar: 49479
Re: Antal C30 på röda linjen i dag
49:an på plats i Marievik idag, nymålad och fin!
(Kan tyvärr inte lägga upp foto på den...)
(Kan tyvärr inte lägga upp foto på den...)
- fredag 07 januari 2022 11:06
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: C1x på röda linjen
- Svar: 8
- Visningar: 1306
Re: C1x på röda linjen
Något förenklat: Vagnsnummer 26xx och 27xx = C6 (1970-talsvagnar) Vagnsnummer 12xx och 13xx = C15 och C14 (1980-talsvagnar) C30 ersätter C6. C6-C15 kallas med gemensamt uttryck för ”Cx”. Tack daniel_s för klarläggandet/förtydligandet! Jag tycker att det är svårt att hitta uppgifter om hur många C30...
- torsdag 06 januari 2022 21:30
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: C1x på röda linjen
- Svar: 8
- Visningar: 1306
Re: C1x på röda linjen
Haha, jag ser att C1x inte var så tydligt som jag trodde, menar alltså alla "gamla" vagnar, före C20. Tror inte riktigt att jag i hastigheten ser skillnad på de olika varianterna. Men man kan alltså tänka sig att dessa äldre vagnar kommer att finnas kvar länge än? Eller kommer C30-leverans...
- tisdag 04 januari 2022 21:33
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: C1x på röda linjen
- Svar: 8
- Visningar: 1306
C1x på röda linjen
Det finns ju en tråd om C30 på röda linjen, men jag undrar hur många C1x det finns kvar där? Och när man kan tänka sig att sista C1x-tåget körs? Och finns det några kvar på blåa linjen?