Vilka X60-turer imorgon?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
august
Kontakt:

Vilka X60-turer imorgon?

Inlägg av august »

Är det någon som vet vilka turer som planeras gå med X60 imorgon? (Jag hade tänkt provåka lite, om möjlighet finnes)
yujin
Kontakt:

Inlägg av yujin »

Är det någon som vet vilka turer som planeras gå med X60 imorgon? (Jag hade tänkt provåka lite, om möjlighet finnes)
Läst i en annan tråd att 06:08 tåg från Kungsängen ska köras med X60.
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Snobben
Kontakt:

Re: Vilka X60-turer imorgon?

Inlägg av Snobben »

august skrev:Är det någon som vet vilka turer som planeras gå med X60 imorgon? (Jag hade tänkt provåka lite, om möjlighet finnes)
Kolla på följande länk som fanns på SL:s hemsida så ser du när X60 är ute och åker.
http://www.sl.se/ficktid//tabnypendel.pdf

/Fredde
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Re: Vilka X60-turer imorgon?

Inlägg av aik_putte »

Snobben skrev:
august skrev:Är det någon som vet vilka turer som planeras gå med X60 imorgon? (Jag hade tänkt provåka lite, om möjlighet finnes)
Kolla på följande länk som fanns på SL:s hemsida så ser du när X60 är ute och åker.
http://www.sl.se/ficktid//tabnypendel.pdf

/Fredde
Vad bra att dom har fixat så där :)
Tyvärr så var det inte en passande linje för mig :(
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Jag hittade ett fel tror jag.
Avgången kl. 14.42 från Västerhaninge ska väl vara 14.52?
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

aik_putte skrev:Jag hittade ett fel tror jag.
Du har rätt. Enligt tidtabellen ska tågen gå från Västerhaninge på minuttalen 07, 22, 37 & 52.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
august
Kontakt:

Inlägg av august »

Jag skäms lite över min lathet och tackar för länken till tidtabellen. Någon annan som skall ut och åka?
Snobben
Kontakt:

Inlägg av Snobben »

august skrev:Jag skäms lite över min lathet och tackar för länken till tidtabellen. Någon annan som skall ut och åka?
Ingen fara, jag hade precis varit på SL:s hemsida och tittat när jag såg din fråga.

/Fredde
pewee08

X60, avgång Västerhaninge

Inlägg av pewee08 »

aik_putte skrev:Jag hittade ett fel tror jag.
Det stämmer. Avgången från Västerhaninge ska var 14.52, och inte 14.42. Mailade SL om detta.
bjool

Re: X60, avgång Västerhaninge

Inlägg av bjool »

pewee08 skrev: Det stämmer. Avgången från Västerhaninge ska var 14.52, och inte 14.42. Mailade SL om detta.
Och nu har sidan uppdaterats, pdf-dokumentet skapades igår 25 sept. Snabba de är :) Få se nu om jag kan passa in en premiärtur under helgen.
Salkin

Inlägg av Salkin »

bjool skrev:
pewee08 skrev: Det stämmer. Avgången från Västerhaninge ska var 14.52, och inte 14.42. Mailade SL om detta.
Och nu har sidan uppdaterats, pdf-dokumentet skapades igår 25 sept. Snabba de är :) Få se nu om jag kan passa in en premiärtur under helgen.
I helgen? Det kan bli svårt, om jag förstått tidtabellen rätt körs X60 hittills bara måndag-fredag...
bjool

Inlägg av bjool »

Salkin skrev: I helgen? Det kan bli svårt, om jag förstått tidtabellen rätt körs X60 hittills bara måndag-fredag...
Jo, det såg jag efter att jag skrivit inlägget. Idag ny vecka - ny chans ;)
Pewee_08

Inlägg av Pewee_08 »

bjool skrev:
Salkin skrev: I helgen? Det kan bli svårt, om jag förstått tidtabellen rätt körs X60 hittills bara måndag-fredag...
I dag söndag, när jag satt på tåget mellan Sundbyberg - Västerhaninge så råkade jag se 3 st X60 tåg på vägen...Ett vid centralen, ett vid Farsta Str och ett i V-Haninge. På displayerna stod det Stockholm C (Extratåg). Kan detta ha varit de X60 tåg som senare ska sättas i trafik i Oktober ? Med tanke på att det ordinarie X60 tåget bara går mellan Mån-Fre.
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Pewee_08 skrev:
bjool skrev:
I dag söndag, när jag satt på tåget mellan Sundbyberg - Västerhaninge så råkade jag se 3 st X60 tåg på vägen...Ett vid centralen, ett vid Farsta Str och ett i V-Haninge. På displayerna stod det Stockholm C (Extratåg). Kan detta ha varit de X60 tåg som senare ska sättas i trafik i Oktober ? Med tanke på att det ordinarie X60 tåget bara går mellan Mån-Fre.
Nej, det var Jehovas Vittnen som hade haft möte i Rikets sal i Västerhaninge. Då över 3000 deltagare skulle forslas mellan Stockholm C och Västerhaninge, så abonnerades tågsätten!
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Salkin skrev:
bjool skrev:
I helgen? Det kan bli svårt, om jag förstått tidtabellen rätt körs X60 hittills bara måndag-fredag...
Mötte den både vid Årstaberg då jag var på väg mot Stuvsta tidigare idag (full med folk!) och väntandes på Centralen för att åka mot Älvsjö 18.33 då jag kom tillbaks, antagligen extrainsatt för att forsla folk till älvsjömässan!
Sture!

Inlägg av Sture! »

Imorgon är det ju den 3:e oktober och enligt den där tidtabellen så kommer fler turer att sättas in imorgon.

Är det fortarande planer på det och i sådana fall är det någon som vet vilka turer det gäller?
SLK

Inlägg av SLK »

Sture! skrev:Imorgon är det ju den 3:e oktober och enligt den där tidtabellen så kommer fler turer att sättas in imorgon.

Är det fortarande planer på det och i sådana fall är det någon som vet vilka turer det gäller?
Det är samma turer som tidigare, inte fler. Vagnleveranserna är försenade.
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

hmm...
Går X60 i trafik överhuvdtaget, sedan bristerna med fotstegen uppdagats? Har inte sett tågen sedan dess... :roll:
37368

Inlägg av 37368 »

Byggare Bob skrev:hmm...
Går X60 i trafik överhuvdtaget, sedan bristerna med fotstegen uppdagats? Har inte sett tågen sedan dess... :roll:
Jodå, jag såg ett X60-tåg igår, vid Jakobsberg 08:46 riktning Västerhaninge.
Patrik_08

Inlägg av Patrik_08 »

Byggare Bob skrev:hmm...
Ja...och jag åker med det varje morgon när jag ska till jobbet...Från Västerhaninge kl 07.22...Så dom går på dom gammla tiderna
Skriv svar