Sida 1 av 1

x

Postat: torsdag 19 december 2002 19:03
av Johan Eriksson
x

Postat: torsdag 19 december 2002 19:18
av JAgr
Jo, den behöver en del handpåläggning.

/JAgr

Postat: torsdag 19 december 2002 22:49
av PG
Vad jag förstått så är de båda Göteborgsbussarna (2 och 4) i ganska dåligt skick vad gäller kablage mm. Stockhomsbussrna renoverades ganska tätt inpå nedläggningen och är därmed i betydligt bättre skick.

Sannolikt innebär detta att vi på invigningen får se en röd SS buss rulla - kanske kan man få till en tradition att köra veteranbuss på sommaren i Landskrona? Detta kräver dock en lösning på var bussarna kan ställas upp eftersom det inte finns depå med tak med ledning....

/PG

Postat: fredag 20 december 2002 20:16
av Mr. Burns
PG skrev: Sannolikt innebär detta att vi på invigningen får se en röd SS buss rulla - kanske kan man få till en tradition att köra veteranbuss på sommaren i Landskrona? Detta kräver dock en lösning på var bussarna kan ställas upp eftersom det inte finns depå med tak med ledning....
/PG
Ska det alls finnas någon form av uppställningsplats med tråd eller är det bara just trafiksträckan som blir elektrifierad? Och med batteridrift till uppställningsplats då alltså.


/Michael

Postat: fredag 20 december 2002 21:18
av PG
Spårvagnsmicke skrev: Ska det alls finnas någon form av uppställningsplats med tråd eller är det bara just trafiksträckan som blir elektrifierad? Och med batteridrift till uppställningsplats då alltså.
Rätt! Det blir bara tråd på trafiksträckan. Till och från depå kommer att köras på batteri.
/PG