Sida 1 av 1
Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: onsdag 10 augusti 2005 21:10
av Andy
Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn

T 1-2 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon
Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen
Andreas
Postat: onsdag 10 augusti 2005 21:18
av Nico
Artig bilde

Er teltet i butten fjerna?
Postat: onsdag 10 augusti 2005 21:22
av Andy
Nico skrev:Artig bilde

Er teltet i butten fjerna?
Japp, det forsvant med at vognene som sto inne i teltet forsvant!
Andreas
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: onsdag 10 augusti 2005 22:15
av Niklas Karlsson
Andy skrev:Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn
<bild></bild>
T 1-1 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon
Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen
Andreas
Hur många vagnar brukar det vara i tågen på stationen?
/Niklas
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: onsdag 10 augusti 2005 22:22
av Andy
Niklas Karlsson skrev:Hur många vagnar brukar det vara i tågen på stationen?
Skal ta for meg linje for linje:
Linje 1: Kun to vogns tog (på grunn av begrensninger på plattformene mellom Frøen og Frognerseteren)
Linje 2: Her kan man kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.
Linje 3: Her kan man også kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.
Linje 4: 2 og 3 vogns tog, men mest vanlig med 3 vogner (også her begrensninger på plattformlengden mellom Montebello og Kolsås)
Linje 5: Her kan man også kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.
Vognen på bildet står på den ene endestasjonen for linje 2.
Andreas
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: söndag 30 oktober 2005 14:11
av SH
Andy skrev:Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn

T 1-1 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon
Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen
Andreas
Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: söndag 30 oktober 2005 14:24
av Andy
SH skrev:Andy skrev:Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn
T 1-1 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon
Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen
Andreas
Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
ell, kansje ikke så rart at den er operativ i dag, er tross alt snart 3 måneder siden jeg la ut dette bildet.
ANdreas
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: söndag 30 oktober 2005 15:32
av SH
Andy skrev:SH skrev:Andy skrev:Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn
T 1-1 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon
Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen
Andreas
Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
ell, kansje ikke så rart at den er operativ i dag, er tross alt snart 3 måneder siden jeg la ut dette bildet.
ANdreas
Ok, men det var serien jeg først og fremst pirket på...

1025 har dessuten fått gjennomgå i det siste. Blant annet kræsj med betongheller på Godlia som følge av sabotasje til en hyggelig pris på 60000 kroner.
Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo
Postat: söndag 30 oktober 2005 15:41
av Andy
SH skrev:Andy skrev:SH skrev:
Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
ell, kansje ikke så rart at den er operativ i dag, er tross alt snart 3 måneder siden jeg la ut dette bildet.
ANdreas
Ok, men det var serien jeg først og fremst pirket på...

1025 har dessuten fått gjennomgå i det siste. Blant annet kræsj med betongheller på Godlia som følge av sabotasje til en hyggelig pris på 60000 kroner.
Det med typebetegnelsen er når rettet i det orginale inlegget.
Blis spennende å se hvor lenge man reparerer skader på de gamle vognene fremover nå......
Andreas
Postat: söndag 30 oktober 2005 16:01
av SH
Nå skal jo vognene gå ihvertfall 5 år til (mange av dem). Mitt tips er at ab-vognene (1001 - 1030, unntakene er 1006, 1008, 1013 og 1027) og serie 4 (1135 (ombygd serie 3) - 1146) kommer til å gå lengst. Håper to av vognene tas vare på av LTF, slik at de om 20 år kan ta en runde på nettet.
Postat: söndag 30 oktober 2005 16:18
av Andy
SH skrev:Nå skal jo vognene gå ihvertfall 5 år til (mange av dem). Mitt tips er at ab-vognene (1001 - 1030, unntakene er 1006, 1008, 1013 og 1027) og serie 4 (1135 (ombygd serie 3) - 1146) kommer til å gå lengst. Håper to av vognene tas vare på av LTF, slik at de om 20 år kan ta en runde på nettet.
Jeg håper det blir tatt vare på såpass mange vogner at man har et 4 vogns tog, og at noen av vognene blir restaurert tilbake til orginalstand, og noen bilr i den stand de er nå.
Andreas
Postat: söndag 30 oktober 2005 18:51
av Byggare Bob
Andy skrev:
Jeg håper det blir tatt vare på såpass mange vogner at man har et 4 vogns tog, og at noen av vognene blir restaurert tilbake til orginalstand, og noen bilr i den stand de er nå.
Andreas
Hoppas också att det blir en organisation bakom ett "veterantåg", så det inte blir som
C2/C3-veterantåget här i Stockholm d v s ingen organisation alls...

Postat: söndag 30 oktober 2005 19:06
av SL=Skynda Långsamt
Ha inte så bråttom! Allt man behöver veta står i Andys "underline".