Kändisar i Lokaltrafiken

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Galne kontrollanten

Kändisar i Lokaltrafiken

Inlägg av Galne kontrollanten »

Tänkte det kunde vara kul att höra vilke kändisar ni stött på när ni jobbat..

Som tågförare:
Crashdiet, Rebell Robban, Sahara Hotnights (halva)..

Som Spx:
Tuva Novotny, Bob Hund, Stig Malm, Orvar Sävström (Filmkrönikan/Entombed), Robinson Robban, Marita Ulvskog (Ex kulturminister)..

Kommer inte på fler men skulle vara kul om nån har något roligt att berätta.. Robinson Robban försökte smugla in en kundvagn :lol:
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Re: Kändisar i Lokaltrafiken

Inlägg av Reimersholme71 »

Galne kontrollanten skrev:Tänkte det kunde vara kul att höra vilke kändisar ni stött på när ni jobbat..

Som tågförare:

Som Spx:
Tuva Novotny, Bob Hund, Stig Malm, Orvar Sävström (Filmkrönikan/Entombed), Robinson Robban, Marita Ulvskog (Ex kulturminister)..
Det var bara två-och-en-halv av de "kändisarna" som jag känner till... :oops:

Annars har man ju som resenär sprungit på Gösta Ekman (d.y.) på väg till T-Östermalmstorg, och stött på Kerstin Dellert vid bussens ändhållplats vid Tullinge Kyrka. På väg till Spårvagnen vid Broocmansplan har jag nästan blivit både nedcyklad och nedsprungen av en mobiltelefonpratande f.d. s-partisekreterare vid namn Lars Stjernkvist.

Märkligt nog har jag inget minne av att ha träffat någon kändis i egenskap av passagerare, utan bara på väg till färdmedlet...

M
Byt politik - inte klimat!
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Siewert Öholm(e det en merit?)
Josefsson(Uppdrag granskning bland annat)
Lars Brandeby
Lisa Nilsson
Bono(tro det eller ej)
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Carl-Jan Granqvist och jag satt på samma 47:a i Stockholm. Har även stött på samme man på Myrorna i Örebro. Vi letade böcker båda två.

Lasse Brandeby på en spårvagn i Göteborg.

De enda kändisarna jag sett i lokaltrafiksammanhang.

Mikael
Joohan

Inlägg av Joohan »

satt brevid lasse berghagen på väg hem imellan Göteborg och Västerås och helgen efter brevid i samma fyrkantsplats program ledarna för kanal 5 s 100 höjdare hur mycket jag funderar komemr jag itne på namnen just nu...
Sen har jag suttit brevid partiledarna eller språkrören i Miljöpartiet om det nu är något och skryta över
8)
Användarens profilbild
Martin Andersson

Inlägg av Martin Andersson »

Som spårvagnskonduktör: Bo Lundgren och Christer Pettersson, dock inte i sällskap :twisted:
Coppas

Inlägg av Coppas »

Galne kontrollanten skrev:Tänkte det kunde vara kul att höra vilke kändisar ni stött på när ni jobbat..

Som tågförare:

Som Spx:

Kommer inte på fler men skulle vara kul om nån har något roligt att berätta.. Robinson Robban försökte smugla in en kundvagn :lol:
Blir lite fundersam här över den ursprungliga frågeställningen och hur den tolkats. Gäller frågan s.k. kändisar (och halvkändisar) som själva har arbetat med olika former av kollektivtrafik (innan de bytte profession, typ att Peter Siepen väl kört SL-buss vid något tillfälle) eller gäller det bara ifall man har stött på dessa mera kända människor i allmänhet?

Den första varianten kan ju vara intressant i vissa lägen, typ den å den jobbade hos SL eller GS mm som sommarbarn osv. innan de slog igenom. Den andra påminner mera om saker i stil med att "Jag mötte Lassie". Att man stöter på kända personer lite nu och då är ju knappast ovanligt, speciellt inte i de områden där de bor. Alltså att se en viss skådis eller politiker m.fl. på bussen/T-banan i Stockholm är ju inte alltför ovanligt.

Själv kör jag ibland SL-buss, men även taxi av å till i Stockholm och det är ju inte alltför sällsynt att man oxå stöter på mera kända personer. Även dessa har ju ett behov av att transportera sig mellan arbete, hem etc. Vad gäller att berätta om olika händelser så brukar man dock inte göra det. Inte för att man är trist eller grinig utan beroende på det som kan kallas för professionell diskretion. Även kända människor ska kunna åka kollektivt (och kanske få göra bort sig i något fall) och slappna av litet utan att det behöver komma till den bredare allmänhetens kännedom. :wink:

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
MarcusA

Inlägg av MarcusA »

Som tågförare:

Som Spx:

Vem fasen e crashdiet?

Förresten, det är ingen av er som har stött på MIG tydligen?
Galne Kontrollanten

Inlägg av Galne Kontrollanten »

Tänkte mer på kändisar i allmänhet fast under tjänst..
Christer Pettersson & Janne Josefsson (uppdrag ranskning) har jag sett på rasten under 2 olika arbetsdagar..

Crashdiet är ett rockband som ser ut som en korsning mellan Guns 'N Roses och Möleycrü.. allafall förut innan de slog igenom? Har dock bara släppt en singel
Gunnar Eriksson

blygsamt om kändisar

Inlägg av Gunnar Eriksson »

Inget roar väl mer än skvaller om kändisar i vimlet. ;-)
Alltså, här är kändisar jag åkt tunnelbana med i Stockholm:
Politiker: Ingvar Carlsson, Lars Ohly (lösande korsord), Yngve Holmberg, Sten Andersson, Bosse Ringholm
Artister: Ulf Lundell (försökte göra sig osynlig), Linda Rosing (nåja), Gry Forsell
Idrottare: Stellan Bengtsson, Björn Borg

Listan på närkontakt med kändisar i andra sammanhang än lokaltrafik hoppar vi över.

Fast detta är ju ingenting. Fråga vilken taxichaffis som helst vilka kändisar de åkt tillsammans med så ska ni få se på lista. :-)

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Har haft en förfriskad Ander Linder på tåget en gång. Lyftes ombord av några bekanta. Gick frma och sade "Galaxer i mina braxer" och det tyckte han var roligt.

Peter Settman och Mikael Tornving ser man ibland. De bor ju i Saltis.

Stig-Ossian Eriksson har jag sett på tåget. Och han pratade med mig vid Alphyddans busshållplats en gång också.

Jocke Thå (Joakim Thåström) har åkt spårvagn en gång.

En snubbe som var lik Tom Hjelte har åkt nån gång också...

Kattis Ahlströmmer

Åkte tunnelbana i trångt tåg med Lars Ohly också...

Kommer inte på några fler :-).

Jo, Sami Daniel Rekik och Ali Jammali också.
Bantekniker
Användarens profilbild
GodisP
Ort: (Vå, Ös, Ry, Lac, Wg, Uls, Råg & Rib...) Stockholm.

Inlägg av GodisP »

...och jag har sålt biljetter till och/eller transporterat...

* Johannes Brost
* Jonas Gardell
* Carin Hjulström-Livh
8)
LEG. TÅGMUPP.
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

I jobbet? Skulle vara Tomas Brolin då...

Men för att stanna i kollektivtrafiken; Johanna popitopp Westman ser man rätt ofta på bussen, annars lite spridda skurar med programledare, dokusåpedeltagare osv.

Kan ju vara så att även kändisar ska ta sig till sina kneg...

Nämde jag att jag passerar radiohuset och frihamnen(där håller mediaproduktionsbolag ofta till) dagligen? ;-)

mvh /M
7 Tynnered

Inlägg av 7 Tynnered »

:shock:
Bild :wink:
Fotograf: Okänd
Skriv svar